۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۷۱۰۰۳
وزیر ارتباطات و فناوری گفت: بسته حمایتی برای کسب و کارهایی که به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کنند، در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی، به نقل از خبرگزاری مهر، عیسی زارع‌پور صبح شنبه در آئین افتتاح مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجش از دور در مرکز فضایی ماهدشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌ای برای کسب و کارهایی که به پلتفرم‌هایی داخلی مهاجرت کنند، مد نظر داریم تا بتوانیم از آنها حمایت کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه با همکاری وزارت اقتصاد بسته‌ای حمایتی در نظر گرفته شده است که مواردی مانند معافیت مالیاتی و تسهیلاتی شامل می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری با اشاره به اخبار پیرامون فیلتر اینستاگرام بیان کرد: برنامه‌ای در این خصوص نداریم و در صورتی که به قواعد ما و خودش درباره تجارت اسلحه و ممانعت از خشونت پایبند باشد، مشکلی برای فعالیت در ایران ندارد.

وی تصریح کرد: هیچ برنامه‌ای برای فیلتر پلتفرم‌ها نداریم اما زمانی که قواعد تعریف‌شده را رعایت نمی‌کنند مجبور به تغییر سیاست‌ها می‌شویم.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: تاکنون میزان خسارت به اپراتورهای همراه و ثابت به صورت دقیق مشخص نشده است اما در هر صورت از این اپراتورها حمایت خواهیم کرد.

وی گفت: به کسب و کارها توصیه می‌کنیم تا در پلتفرم‌های متخلف فعالیت نکنند و از ظرفیت‌های داخلی بهره بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری با بیان اینکه ماهواره خیام نخستین ماهواره‌ای است که امروز تصاویر آن دریافت می‌شود، اظهار کرد: این ماهواره تقریباً دو ماه قبل از طریق پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان پرتاب و از این مرکز تصاویر با کیفیت آن دریافت شد و از این پس سرمایه‌ای برای بخش‌های مختلف کشور است.

وی بیان کرد: کاربرد داده‌های این ماهواره رادر بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، مدیریت شهری و سایر بخش‌ها است.

زارع‌پورمتذکر شد: از امروز بهره‌برداری عملیاتی از تصاویر خیام به وسیله مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجش از دور فراهم شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر