۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۷۰۹۵۱
به گفته ۳ منبع آگاه ویتنام تصمیم دارد قوانین جدیدی برای محدودیت حساب‌های شبکه اجتماعی وضع کند که می‌توانند محتوای مرتبط با اخبار را پست کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، رویترز نوشت؛ این در حالی است که مقامات این کشور سعی دارند سختگیری‌های بیشتری بر منابع اخبار و اطلاعات در این کشور وضع کنند.

پیش بینی می‌شود این قانون تا پایان سال اعلام و جزئیات آن مشخص شود. چنین اقدامی یک مبنای حقوقی برای کنترل انتشار اخبار در پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک و یوتیوب به حساب می‌آید و بار قابل توجه بازبینی محتوا را برعهده پلتفرم‌ها قرار می‌دهد.

یکی از منابع آگاه به امر در این باره می‌گوید: دولت می‌خواهد از گمراه شدن کاربران توسط برخی حساب‌های کاربری به تصور آنکه آن‌ها رسانه‌های خبری معتبر هستند، جلوگیری کند.

مقامات دولتی جلساتی محرمانه با شبکه‌های اجتماعی بزرگ و شرکت‌های اینترنتی برگزار و درباره آنکه چه حساب‌های کاربری اجازه انتشار محتوای خبری تحت قوانین جدید را دارند، بحث و گفتگو کرده اند. آن‌ها می‌توانند به شبکه‌های اجتماعی دستور دهند حساب‌های کاربری ناقض قوانین را ممنوع کنند.

به گفته ۲ منبع آگاه در سه ماهه آخر ۲۰۲۲ و اوایل ۲۰۲۳ میلادی این کشور قوانین بیشتری درباره اینترنت و پلتفرم‌های شبکه اجتماعی وضع خواهد کرد.

این در حالی است که ویتنام یکی از بازار‌های بزرگ برای شبکه‌های اجتماعی در سطح جهان به حساب می‌آید، به طوریکه طبق آمار ۲۰۲۱ میلادی تعداد کاربران فیس بوک در این کشور ۶۰ تا ۷۰ میلیون نفر بوده است. یوتیوب ۶۰و تیک تاک نیز ۲۰ میلیون کاربر در این کشور دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر