۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۷۰۹۲۱
فرمانده نیروی هوایی ارتش:
فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: در بُعد دفاعی قوی‌تر و پیشرفته‌تر از هر زمان هستیم و اطمینان می‌دهیم که ما به هر نوع تهدید قاطعانه و باشدت تمام پاسخ می‌دهیم.

به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز شنبه دوم مهر ماه در آئین افتتاح نمایشگاه اقتدار هوایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: هفته دفاع مقدس هفته مردانگی و هفته دلیرمردان را گرامی می دارم، این هفته، هفته ای است که رهبر انقلاب از آن به عنوان یک گنج یاد کردند.

وی افزود: هفته دفاع مقدس،‌ هفته دلیرمردانی است که در دوران دفاع مقدس با شجاعت جنگیدند تا ما بتوانیم با آرامش در سرزمین ایران اسلامی زندگی کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه دفاع مقدس علاوه بر حفظ و بقای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یک فرهنگ دفاعی جدید با نام هنگام فرهنگ دفاع مقدس در تاریخ ایران خلق کرد، تصریح کرد: برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس باید به بازشناسی و توجه به این فرهنگ و شکل جدید جبهه های تهاجم پیش رو منجر شود.

وی ادامه داد: ولایتمداری، روحیه انقلابی، مدیریت جهادی، وحدت نیروهای مختلف و تبدیل تهدید به فرصت جزو مهمترین ویژگی های دفاع مقدس بود. همه این مولفه ها را در دوران دفاع مقدس در نیروی هوایی الهی مشاهده می کنیم.

امیر سرتیپ واحدی با اشاره به بیعت نیروی هوایی ارتش در ١٩ بهمن ۵٧ تصریح کرد: نیروی هوایی ارتش، ولایتمداری خود را در ١٩ بهمن ۵٧ نشان داد و روحیه انقلابی خود را روز به روز پس از خروج مستشاران نظامی خارجی حفظ کرده است.

وی افزود: نخستین‌ جهاد خودکفایی به دستور رهبر انقلاب در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت. این مدیریت جهادی نیروی هوایی ارتش بود که تهدید خروج مستشاران نظامی خارجی را به فرصت جهاد خودکفایی تبدیل کرد. جهاد خودکفایی بود که در دوران دفاع مقدس برای آماده سازی جنگنده های ارتش کاری کرد، کارستان.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه روند توسعه تحقیقات و بروزرسانی فناوری و حرکت بر لبه دانش در نیروی هوایی ارتش حاکی از عدم قناعت به وضع موجود است، خاطرنشان کرد: در هیچ مقطع زمانی از حیات پربرکت نیروی هوایی ارتش ما به وضع موجود قناعت نکرده و نخواهیم کرد. باید روز به روز مطابق با علم و دانش جهانی پیش برویم و تاکنون نیز این گونه است.

امیر سرتیپ واحدی با بیان اینکه فرمانده کل قوا فرمودند که باید واقعیت های دفاع مقدس به گوش جوانان رسانده شود، گفت: انجام این کار یکی از اهداف اصلی نمایشگاه اقتدار هوایی نیروی هوایی ارتش در پایگاه یکم شکاری تهران است.

وی افزود: مشاهده می کنیم که همه کشورهای جهان اهمیت خاصی برای جنگ ها و دفاع های خود داشتند. بنابراین، ما هم باید اقدامات شجاعانه و غرورآفرین دفاع مقدس را سینه به سینه با اجرای نمایشگاه های مختلف و تدریس در مدارس و دانشگاه ها به فرزندان عزیز ایران اسلامی که نوک پیکان گام دوم انقلاب هستند، منتقل کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: با تاکید بر توان داخلی و اطاعت از فرمانده کل قوا در بعد دفاعی قوی‌تر و پیشرفته‌تر از هر زمان هستیم و اطمینان می‌دهیم که ما به هر نوع تهدید قاطعانه و باشدت تمام پاسخ می‌دهیم.

وی افزود: امروز ارتباط بسیار خوبی میان نیروی هوایی ارتش با یگان های نظامی دیگر و سایر بخش های اقتصادی و صنعتی کشور برقرار شده است.

امیر سرتیپ واحدی تصریح کرد: تاکید می‌کنم که نیروی هوایی سرپاتر، آماده‌تر و سرحال‌تر از هر زمان دیگر است تا اوامر فرمانده کل قوا را اجرا کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: لازم است خطاب به همسایگان و کشورهای دوست و برادر خود اعلام کنیم که قدرتمندی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوایی الهی فقط نقش بازدارندگی دارد و باید به گونه‌ای سیر قدرتمندشدن خود را ادامه بدهیم که هزینه به دشمنان وارد کنیم.

امیر سرتیپ واحدی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم همین‌گونه پیشرفت خود را ادامه دهیم و همان‌گونه که درباره هواپیماهای بدون سرنشین حرفی در منطقه حرفی برای گفتن داشته باشیم، در همه دیگر عرصه‌ها نیز به همین شکل عمل کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر