۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۷۰۷۰۴
معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند شیمیایی کشور بر تأمین حداکثری امنیت زیرساخت‌های شیمیایی کشور با نگاه دقیق علمی و راهبردی تاکید کرد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد اکرمی معاون هماهنگ کننده قرارگاه پدافند شیمیایی کشور در بندر امیرآباد، گفت: زیرساخت‌های شیمیایی بخش مهمی از اقتصاد کشور است که تحقق امنیت حداکثری در این زیرساخت‌ها نیازمند هوشیاری و مراقبت بخش دولتی و خصوصی می‌باشد که می‌بایست با نگاه دقیق علمی و راهبردی این بخش مهم از اقتصاد کشور را در مقابل تهدیدات دشمنان ایمن کرد.

او افزود: در حوزه پدافند شیمیایی باید سه مقوله ایمنی، امنیت و دفاع مدنظر باشد و رعایت نکردن ملاحظات ایمنی و وقوع حوادث ناشی از نشت، آتش سوزی و انفجار مواد شیمیایی می‌تواند پیامد امنیتی به بار آورد

اکرمی گفت:باید از هر فرصتی برای ارتقای آموزش‌ها در حوزه پدافند غیرعامل استفاده کرد چراکه مسائل امنیتی وقتی اتفاق می‌افتد که ایمنی نادیده گرفته می‌شود.

او در تعریف زیرساخت‌های حیاتی شیمیایی، افزود: این نوع زیرساخت‌ها بخش جدایی‌ناپذیر از اقتصاد کشور و متشکل از مراکز شیمیایی متعددی هستند، که به صورت یک مجموعه با یکدیگر در تعامل بوده و وظیفه تولید، ذخیره، انتقال و استفاده از مواد شیمیایی را برعهده دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر