۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۷۰۲۷۶
رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم بر ضرورت ممنوعیت تردد وسایل نقلیه حامل مواد خطرناک در محدوده‌های شهری تأکید کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی برزویی گفت: بر اساس آیین‌نامه اجرایی بند س ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور مرتبط با مواد خطرناک ۹ گروه مواد خطرناک شامل مواد منفجره، گازها، مایعات قابل اشتعال، جامدات قابل اشتعال، اکسیدکننده‌ها و پر اکسید‌های آلی، مواد سمی و عفونی، مواد پرتوزا، مواد خورنده و سایر مواد خطرناک تعیین‌شده است که تردد آن‌ها در محور‌های مواصلاتی و بین استانی نیز تابع قوانین و مقررات خاص است.

به گفته رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم مطابق ماده ۱۸ این آیین‌نامه مسئولیت ایمنی مواد خطرناک در مدت حمل با متصدی حمل دارای مجوز حمل کالا‌های خطرناک است.

او می گوید: ضروری است تردد هرگونه وسایل نقلیه حامل مواد خطرناک در محدوده‌های شهری ممنوع شده و راهکاری‌های اجرایی به همین منظور با قید فوریت برای اعمال این مهم در شهر قم توسط دستگاه‌های اجرایی متولی اندیشیده شود.

برزویی  خطرات انتشار مواد خطرناک در محدوده‌های شهری را مورد توجه قرار داد و  گفت: این امر می‌تواند منجر به حوادث ناگوار گردد و لازم است آیین‌نامه اجرایی یادشده با جدیت و حساسیت بیشتری توسط نهاد‌های متولی و پیگیری‌کننده مندرج در این آیین‌نامه اجرایی شود.

شایان ذکر است هفته گذشته برخورد و واژگونی یک دستگاه تریلی حامل سوخت در تقاطع امامزاده شاه جمال (ع) موجب ایجاد حریق گسترده در این محدوده شهری شد که علی‌رغم تلاش آتش‌نشانان در کنترل و اطفاء حریق، راننده وسیله نقلیه در این حادثه کشته شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر