۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۷۰۱۴۶
جانشین فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در ششمین همایش ملی پدافند شیمیایی:
جانشین فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) با بیان اینکه هیچگاه مدعیان حقوق بشر، اقدامات صدام در بکارگیری سلاحهای شیمیایی را محکوم نکردند، گفت: یکی از مهمترین مسائل مربوط به جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، روایت همین جنایت ها برای نسل های امروز و آینده است.
به گزارش پایداری ملی، ابراهیم متولیان، جانشین فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در دومین روز از ششمین همایش ملی پدافند شیمیایی که از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور و با همکاری دانشگاه بقیه الله (عج) با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، مدیران کل پدافند غیرعامل استانها، مدیران عامل صنایع شیمیایی کشور، افسران HSE زیرساختهای شیمیایی کشور، اساتید دانشگاه و نخبگان حوزه پدافند شیمیایی در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی به حاضرین همایش، یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، به ویژه شهدای فاجعه سردشت را گرامی داشت.

وی با بیان اینکه صدام در طول جنگ تحمیلی، بارها و بارها از سلاح های شیمیایی علیه نظامیان و غیرنظامیان کشورمان استفاده کرده که هزاران کشته و جانباز برجای گذاشت.

جانشین فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با بیان اینکه با وجود این جنایت ها، هیچگاه مدعیان حقوق بشر، این اقدامات را محکوم نکردند خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مسائل مربوط به جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، روایت همین جنایت ها برای نسل های امروز و آینده است تا بر جنایتی که بر ملت مظلوم ایران در طول 8 سال جنگ تحمیلی گذشته است آشنا و آگاه شوند.

متولیان از کمبود مستندهای فاخر در زمینه جنایتی که بر مردم سردشت گذشته است انتقاد کرد و گفت: حتی در کتابهای علوم پزشکی نیز باید ضمن آموزش مطالب علمی بر رعایت اصول اخلاقی تاکید شود.

وی همچین به ارائه گزارشی از تاثیرات و آسیبهای ناشی از استفاده از مواد شیمیایی در حوزه تهدیدات مختلف پرداخت.

متولیان به اقدامات ارزشمند علمی و پژوهشی دانشگاه بقیه الله در قطب آموزشی، پژوهشی و درمانی آسیبهای شیمیایی اشاره کرد و همکاری این قطب با قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور را منشا اقدامات موثری جهت شناسایی تهدیدات در افزایش تاب آوری در حوزه شیمیایی دانست و آن را مورد تقدیر قرار داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر