۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۰۱۳۲
جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی:
جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی گفت: میثاق و شالوده نظام مصونسازی و عملیات پدافند شیمیایی این است که می‌خواهیم در پیرامون آن به سمت مصونسازی زیرساختهایمان برویم.
 به گزارش پایداری ملی، ششمین همایش ملی پدافند شیمیایی، از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور و با همکاری دانشگاه بقیه الله (عج) با حضور سردار محسن ساسانی؛ جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار حسن عراقی زاده؛ رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، مدیران کل پدافند غیرعامل استانها، مدیران عامل صنایع شیمیایی کشور، افسران HSE زیرساختهای شیمیایی کشور، اساتید دانشگاه و نخبگان حوزه پدافند شیمیایی در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

دکتر سید جمال الدین گوهری، جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی، در این همایش ضمن خیرمقدم به حاضرین در این همایش، به تشریح اهداف این همایش و اهمیت نظام مصونسازی و عملیات پدافند شیمیایی پرداخت و اظهار داشت: برآن شدیم تا برخی از زوایا و جنبه های مهم این نظام را در قالب یک نشست تخصصی به بحث بگذاریم.

وی ادامه داد: رویکرد کلی نظام مصونسازی و عملیات پدافند شیمیایی، بر پایه مواجهه و مقابله با مواد شیمیایی پرخطری است که در زیرساختها و مراکز شیمیایی و چرخه تامین مواد شیمیایی وجود دارد و اقداماتی که باید قبل، حین و بعد از حادثه در چرخه عملیات شیمیایی و مصونسازی در حوزه پدافند شیمیایی را بیان کرده است.

به گفته گوهری، در این نظام، به تکالیفی که برای دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌های معین و رده های واکنش سریع در نظر گرفته شده نیز پرداخته شده است.

جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی با بیان اینکه این نظام از پیوستهای برخوردار است متذکر شد: در این نظام ساختارهای قرارگاه شیمیایی در سطوح مختلف با توجه به حجم حوادث و تهدیدات مشخص شده است. 

وی خاطرنشان کرد: میثاق و شالوده نظام مصونسازی و عملیات پدافند شیمیایی این است که می‌خواهیم در پیرامون آن به سمت مصونسازی زیرساختهایمان برویم تا در صورت بروز حوادث و تهدیدات، بتوانیم با کمترین آسیب و صدمه به زیرساختها، ادامه کارکردهای حیاتی آن زیرساختها را تضمین کنیم. 


گزارش خطا
برچسب ها: 70131
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر