۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۷۰۱۳
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اکنون 35 میلیون نفر در کشور زیرپوشش بیمه سلامت هستند که 23 میلیون نفر آنان را روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر 25 هزار نفر تشکیل می دهند.


ˈانوشیروان محسنی بندچیˈ در دیدار با استاندار خراسان جنوبی در بیرجند افزود: بین 10 تا 13 میلیون نفر در کشور زیرپوشش هیچ بیمه ای نیستند.

وی ادامه داد: براساس مصوبه ˈشورای عالی خدمات درمانیˈ قرار است تا سه ماه آینده تمام داده های بیمه ها در پایگاه های اطلاعاتی بیمه شدگان همه صندوقهای کشور در معاونت رفاه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تجمیع شود.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست با بیان اینکه سهم مردم از هزینه های درمان زیاد است گفت: امید است بگونه ای برنامه ریزی شود تا سهم مردم از هزینه های درمان کمتر از سطح کنونی شود.

ˈوجه الله خدمتگزارˈ موضوع بهداشت و درمان را یکی از دغدغه های مردم در شرایط فعلی دانست و اظهار امیدواری کرد بیمه خدمات درمانی بتواند چتر حمایتی خود را گسترده تر کند و خدمات در بعد کیفی این بخش ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه سطح دریافت خدمات در بیمه ها باید افزایش یابد گفت: حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم می تواند در دستور کار مسوولان ذیربط قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین افزود: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم از مطالبات جدی استانها است.

وی گفت: در صورتی که توجه به سلامت مردم و ارتقاء مولفه های موجود در راس برنامه های دستگاههای تصمیم گیر قرار گیرد بسیاری از مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر