۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۷۰۱۲
رئیس شورای راهبردی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری در گفت‌وگو با تسنیم:
ایجاد شهر هوشمند برای تهران یک ضرورت است/ نباید از موضوع فرهنگسازی غافل شد رئیس شورای راهبردی دیپلماسی شهری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران گفت: ایجاد شهر هوشمند برای تهران یک ضرورت است اما اگر بخواهیم به اهداف بلندی دست یابیم به یک همت ملی نیاز داریم.
شهرام گیل‌آبادی درباره ضرورت هوشمندسازی شهر تهران به جای طرح موضوعاتی مانند طرح  انتقال پایتخت برای حل مشکلات تهران، اظهار داشت: اقدامات وسیعی برای هوشمندسازی شهر تهران صورت گرفته است که در این راستا می‌توان به دفاتر خدمات الکترونیک اشاره کرد.

وی ادامه داد: ما هنوز بسترهای ایجاد شهر هوشمند را در کشور فراهم نکرده‌ایم در واقع بسترهای مردمی آن فراهم نشده است ضمن اینکه چنین فکری به تازگی در حال قوت گرفتن است اما فراهم کردن فضایی که شهروندان بسیاری از امور خود را به صورت اینترنتی انجام دهند از طریق فضای دولت الکترونیک و شهرهای هوشمند در تهران قابل انجام است که دشواری‌های فراوان دارد و نیازمند یک مدیریت یکپارچه است.

رئیس شورای راهبردی دیپلماسی شهری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران تصریح کرد: اگر مدیریت یکپارچه شهری وجود داشته باشد شهرداری تهران می‌تواند شهر هوشمند را برای مردم به وجود آورده و در نهایت علی‌رغم کاهش سفرهای درون شهری، به کاهش مشکلاتی نظیر آلودگی هوا دست یافت.

وی با اشاره به اینکه دولت باید به جد پای کار باشد، گفت: قطعا شهرداری در حد توانش به این موضوع ورود کرده است اما اگر بخواهیم به اهداف بلندی دست یابیم به یک همت ملی نیاز است ضمن اینکه در این صورت، تأثیرات محسوسی از ایجاد شهر هوشمند در بخش‌‌ها و مشکلات مختلف از جمله آلودگی هوا را شاهد خواهیم دید.

گیل‌آبادی خاطرنشان کرد: علاوه بر عزم ملی و کمک دولت نیازمند مدیریت یکپارچه شهری هستیم ضمن اینکه در این بین نباید از موضوع فرهنگسازی غافل شد در واقع باید کار فرهنگی را رأس همه امور قرار دهیم زیرا اگر قرار باشد اتفاق مهمی در کشور رخ دهد همت ملی و کار فرهنگی گسترده نیاز دارد.

به یقین ایجاد شهر هوشمند در تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی و به عنوان الگو برای همه شهرهای کشور یک ضرورت است و می‌تواند به پیوستن تهران به شهرهای جهانی کمک کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر