۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۷۰۰۶۹
در ادامه تحولات در مناطق تحت اشغال نیروهای وابسته به آمریکا در سوریه، رسانه‌ها از همکاری واشنگتن و ریاض برای تقویت مجدد یک گروه تروریستی در سوریه خبر دادند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، شبکه «المیادین» در گزارشی اعلام کرد، اطلاعات نشان می‌دهد پروژه‌‌ای برای حمایت مجدد از تروریست‌‌های موسوم به « جیش مغاویر الثورة» (ارتش کماندوی انقلابی) با همراهی عربستان سعودی در جریان است و هدف از آن گسترده دامنه استقرار این تروریست‌ها به سمت مناطق مورد اشغال نیروهای وابسته به  آمریکا در شمال شرق سوریه است.

در ادامه این گزارش آمده، اردوگاه‌های مغاویر الثوره مورد حمایت آمریکا در «التنف» اخیرا شاهد فعالیت‌های گسترده از جمله فارغ‌التحصیلی از یک دوره جدید و انجام آموزش‌های نظامی با گلوله جنگی با نظارت نیروهای موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش بوده است.

این اقدامات با خبرهایی مبنی بر تلاش آمریکا برای گسترده دامه حضور این گروه در کنار دیگر گروه‌های مستقر در منطقه و استقرار بخشی از آنها در مناطق شمال و شرق سوریه که تحت اشغال نیروهای دموکراتیک سوریه (قصد/مورد حمایت آمریکا) است، همراه شده است.

المیادین به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، فرمانده مغاویر الثوره حدود دو هفته پیش به عربستان سعودی رفته و با مقامات محلی در این کشور دیدار کرده است.

این منابع تأکید کردند، طرحی برای حمایت مجدد از مغاویر الثوره یا حمایت از آن در برابر حملات سوری-روسی در جریان است بویژه پس از آنکه روسیه برخی مواضع این گروه را در التنف هدف گرفت.

در ادامه این گزارش آمده، گروه پیشگام مغاویرالثوره به استان الحسکه رسیده‌اند و در دو مقر در حی الزهور و روستایی در جنوب الحسکه مستقر شده‌‌اند و مأموریت آنها مشخص نیست.

المیادین افزود، به احتمال زیاد ائتلاف می‌خواهد با در صورت هرگونه عقب‌نشینی نیروهای قسد در مناطق مرزی در پی حمله احتمالی ترکیه، با افزایش حضور این نیروها در مناطق تحت تسط قسد، عدم رسیدن نیروهای دولتی سوریه به منابع نفتی در دیرالزور را تأمین کند.

منابع آگاه افزودند، تلاش‌‌هایی برای برگزاری نشست میان فرماندهان مغاویرالثوره و دیگر نیروهای مورد حمایت آمریکا برای پاسخگویی به حملات اخیر روسیه و سوریه به منطقه التنف در جریان است.

جنگنده‌های روسی چند روزی است که مواضع مغاویرالثوره را هدف گرفته‌‌اند و میزان خسارت‌ها مشخص نیست.

پس از این حمله، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از مقام‌های نظامی ایالات متحده گزارش کرد که تشدید تنش های روسیه در سوریه خطر درگیری مستقیم با آمریکا را به دنبال دارد.

طبق این گزارش، مقام‌های نظامی آمریکا می‌گویند که روسیه یکسری عملیات‌ علیه ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه در ماه جاری انجام داده است که شامل عملیات این هفته به یک پایگاه استراتژیک در بخش جنوبی این کشور می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر