۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۷۰۰۶۰
فرمانده نیروی هوایی آلمان به کشورهای غربی توصیه کرد ملزومات سیاسی بکارگیری سلاح هسته‌ای به بهانه جنگ اوکراین را فراهم کنند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، کیف پست نوشت؛ فرمانده نیروی هوایی آلمان به بهانه جنگ اوکراین صریحاً بحث توسل کشورهای غربی به سلاح هسته‌ای را به برای ایجاد بازدارندگی در مقابل روسیه مطرح کرد.

به نوشته روزنامه بیلد آلمان، ژنرال «اینگو گرهارتز» در جریان یک سخنرانی گفت که ناتو باید برای مقابله با تهدیدات هسته‌ای روسیه آماده باشد و بتواند در مقابل روسیه بازدارندگی ایجاد کند.

فرمانده نیروی هوایی آلمان در مقدمه چینی برای توسل غرب به سلاح هسته‌ای به بهانه جنگ اوکراین گفت که در جهت ایجاد بازدارندگی قابل اعتماد، در صورت لزوم به ابزار و اراده سیاسی برای بکارگیری بازدارنده هسته‌ای نیاز داریم.

گرهارتز در ادامه صحبت‌های خود را از لفافه خارج کرد و صریحاً گفت که اگر روسیه ابتدا حمله کند، کشورهای ناتو باید آماده باشند در صورت لزوم از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کنند.

فرمانده نیروی هوایی آلمان بار دیگر احتمال ادعایی حمله روسیه به یکی از کشورهای عضو ناتورا پیش کشید و آشکارا به پوتین توصیه کرد که به قلمرو ناتو تجاوز نکند. گرهارتز، با یادآوری رویکرد نظامی گری ناتو تاکید کرد که اروپایی‌ها تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۶۰۰ جنگنده مدرن در دریای بالتیک مستقر خواهند کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر