۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۷۰۰۰۸
نخستین نشست قرارگاه پدافندغیرعامل سایبری استان لرستان، به میزبانی دانشگاه لرستان، برگزار و درباره‌ی راهکارهای ارتقای امنیت فضای سایبری استان، گفت‌وگو و تبادل نظر شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرآنلاین، با حضور میلاد شرفی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان، مجتبی صارمی، جانشین قرارگاه پدافند غیرعامل سایبری استان لرستان و مدیران سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان، نخستین نشست قرارگاه پدافند غیرعامل سایبری استان لرستان در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

مرکز آپا دانشگاه لرستان؛ یک زیرساخت کارآمد در پدافند غیرعامل سایبری

جانشین قرارگاه پدافند غیرعامل سایبری استان لرستان گفت: خوشبختانه مرکز آپا دانشگاه لرستان یک زیرساخت کارآمد و توانمند برای پدافند غیرعامل سایبری استان است که بایستی زمینه‌های خدمات‌دهی هرچه بیشتر این مرکز به ادارات و دستگاه‌های استان را تقویت کنیم».

مجتبی صارمی گفت: در نشست قرارگاه که به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد راهکارهای مختلف درباره‌ی ارتقای سطح امنیت فضای سایبری استان به‌ویژه ارتقای کیفی زیرساخت‌های الکترونیکی و سایبری سازمان‌ها، ادارات، دانشگاه‌ها و نهادهای استان، بحث و گفت‌وگو شد».

وی تصریح کرد: باتوجه به اهمیت فضای سایبر در جامعه‌ی امروز و تأکید استاندار محترم لرستان، قرارگاه پدافند غیرعامل سایبری استان تشکیل شد.

شاخص‌های قدرت نرم کشور را ارتقاء دهیم

دکتر علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان، در این رابطه، گفت: حساسیت فضای سایبر و مجازی یک حساسیت بسیار بالاست و بایستی با رویکردهای مصداقی و مسئله‌محور تلاش کنیم شاخص‌های قدرت نرم کشور را ارتقاء بدهیم.

دکتر نظری، توضیح داد: امروزه فضای سایبر و مجازی همه‌ی زندگی بشر را دربرگرفته است و این، گویای اهمیت موضوع در جهان امروزی است».

رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان، تشریح کرد: مرکز آپای دانشگاه لرستان یک مرکز پیشرفته است که می‌بایست سازمان‌ها و ادارات استان از خدمات این مرکز در رابطه با موضوعات سایبری، استفاده کنند».

دکتر علی نظری، اظهار داشت: «هرچقدر بتوانیم در مباحث پدافند غیرعامل سایبری، اقدامات اثرگذارتری انجام بدهیم خود به خود، راه‌های نفوذ دشمن در این حوزه نیز بسته خواهد شد».

دکتر نظری، بیان کرد: «توصیه‌ی بنده این است که کارگروه‌های ذیل قرارگاه در هر جلسه و نشست، موضوعات و مسائل مرتبط با پدافند غیرعامل سایبری را به صورت مصداقی و مسئله‌محور، بررسی و راهکارشناسی کنند».

سرپرست دانشگاه لرستان، تصریح کرد: «ما در هر جلسه بایستی ریزمسائل را مورد بررسی قرار داد و راهکارشناسی کرد تا در نهایت بتوانیم مؤلفه‌های قدرت نرم کشور را ارتقاء بدهیم».

گفتنی است در این نشست، دکتر مجتبی علیزاده، مدیر مرکز آپا (آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد) دانشگاه لرستان نیز حضور داشت و دیدگاه‌های خود را درباره‌ی راهکارهای ارتقای امنیت سایبری استان و مباحث پدافند غیرعامل سایبری، بیان کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر