۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۶۹۹۹۸
با حضور سردار رحیمی انجام شد
حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان آذربایجان شرقی با امضای سرلشکر باقری به استاندار این استان اعطا شد.
به گزارش پایداری ملی، سردار رسول رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیر عامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا که به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است در بدو ورود به شهر تبریز، با حضور در وادی رحمت شهر تبریز به مقام شامخ شهدای ۸ سال دفاع مقدس و مدافعین حرم ادای احترام کرد. 

همچنین در حاشیه این برنامه، سردار رحیمی در جلسه ای با حضور مسئولین وادی رحمت شهر تبریز، بر تهیه طرح جامع وادی رحمت تاکید شد.

بازدید از مترو شهر تبریز

بازدیدی از ایستگاه مترو و مرکز کنترل و فرماندهی قطار شهری تبریز، از دیگر برنامه های سفر معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور بود.
وی در این بازدید با تقدیر از رعایت اجرای مقررات و قوانین پدافند غیرعامل و چند منظوره سازی در ایستگاه های 8و 9 مترو تبریز، بر ایجاد راه های خروج اضطراری از چند جهت و سالن های انبار مواد استراتژیک و کالاهای ضروری و موادغذایی براساس دستورالعمل های ابلاغی سازمان پدافند غیر عامل تاکید کرد. 

جلسه شورای پدافند غیر عامل استان آذربایجان شرقی

جلسه شورای پدافند غیر عامل استان آذربایجان شرقی نیز با حضور زین‌العابدین رضوی خرم استاندار، سردار رسول رحیمی معاون امور استانهای سازمان پدافند غیر عامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا و مسئولین دستگاههای اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی و سایر اعضای شورای پدافند غیر عامل برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدیرکل پدافند غیرعامل استان، گزارشی از عملکرد کلی این اداره کل پدافند ارائه کرد.

در ادامه، سردار رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیر عامل ضمن تشریح اهداف سازمان پدافند غیر عامل در سال ۱۴۰۱، به موضوع  بند "ح" تبصره ۱۹ قانون بودجه کشور که صراحتا دستگاه های اجرایی را ملزم کرده است تا یک درصد از منابع خود را با تایید سازمان پدافند غیر عامل کشور در حوزه پدافند غیر عامل هزینه کنند اشاره کرد و افزود: دستگاه هایی که دارای زیرساخت‌های دارای سطح بندی هستند از ظرفیت قانون مذکور، باید نهایت بهره را ببرند.

وی بیان داشت: آذربایجان شرقی از استان‌های پیشتاز در حوزه پدافندغیرعامل بوده و با توجه به موقعیت جغرافیایی و قطب صنعتی بودن، در زمینه پدافند غیرعامل نیز از آمادگی کامل در مواجه با تهدیدات برخوردار است.

وی همچنین در ادامه با ارائه مطالبی، مهمترین تهدیدات متصور در سال ۱۴۰۱ در حوزه‌های شیمیایی، زیستی، شهری و مردم محور را تشریح و راهکارهای پیش بینی، پیشگیری و مقابله با این تهدیدات را بیان کرد.

سردار رحیمی در ادامه اسناد تدوین شده در سازمان پدافند غیرعامل کشور از قبیل دستورالعمل اجرایی پدافند غیرعامل استان ها، نظام عملیاتی پدافند زیستی و آیین نامه مرزبانی زیستی ، نظام عملیاتی مصون سازی پدافند شیمیایی باتوجه به زیرساخت های شیمیایی استان و سند پدافند مردم محور را به استاندار آذربایجان شرقی تقدیم و خواستار ابلاغ مجدد و پیگیری اجرای اسناد مذکور شد.  

در ادامه، استاندار آذربایجان شرقی ضمن تاکید به حضور  روسای دستگاههای اجرایی در شورای پدافند غیرعامل بیان داشت: باتوجه به تکنولوژی های جدید و در پی آن ایجاد تهدیدات نوین همه مسئولین دستگاههای اجرایی به آموزش مفاهیم پدافند غیرعامل اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین با استفاده از برش های طرح جامع پدافند غیر عامل استان که در اختیار دستگاههای مربوط قرار داده شده است، آسیب پذیری های زیرساخت خود را احضا و در جهت مصون سازی آنها اقدام نمایند و با شناخت تهدید و  اجرای رزمایش آمادگی لازم در مقابله با تهدیدات را داشته باشند. 

وی با مهم خواندن دستورالعمل های ابلاغی کمیته دائمی پدافند غیر عامل کشور بر اجرای بند بند این دستورالعمل ها تاکید کرد و مقرر گردید در جلسات بعدی شورا، کارگروه ها اقدامات خود در چارچوب اجرای دستورالعمل ها گزارش کنند.

در پایان این جلسه حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان با امضای سرلشکر باقری به استاندار محترم اهدا شد.

بازدید از ظرفیت‌های دامپزشکی استان

سردار رحیمی با حضور در اداره کل دامپزشکی استان از آزمایشگاه ملی و منطقه‌ای دامپزشکی بازدید کرد.

وی در جلسه‌ای که با حضور اعضای کارگروه زیستی تشکیل شد نقش سازمان دامپزشکی را در امنیت غذایی، مقابله با بیماریهای دامی و بیماریهای مشترک بین انسان و دام بسیار مهم دانست و گفت: پدافند غیر عامل در دفاع زیستی نقش مهمی دارد و با به حداقل رساندن پیامدهای ناشی از مواجهه با حوادث زیستی و بیوتروریسم به سلامت جامعه و پایداری آن کمک میکند.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز 

سردار رحیمی همچنین با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار و گفت و گو کرد. 
در این دیدار سردار رحیمی گزارشی از اقدامات انجام شده در عرصه پدافند غیرعامل در سطح کشور و استان ارائه کرد.

 در ادامه آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز  ضمن تقدیر از اقدامات سازمان پدافند غیرعامل کشور در راستای مصونسازی کشور در برابر تهدیدات، بر رعایت قوانین پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها و زیرساخت ها باید بر اساس رسالت خود نسبت به مباحث پدافند غیر عامل اشراف کامل داشته باشند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر