۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۹۸۶۹
در شورای پدافند غیرعامل استان زنجان با حضور سردار رحیمی مطرح شد
در شورای پدافند غیرعامل استان زنجان که با حضور معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد گزارشی از پیشرفت ۹۵ درصدی طرح جامع پدافند غیرعامل شهر زنجان ارائه شد.
به گزارش پایداری ملی، جلسه شورای پدافند غیر عامل استان زنجان با حضور سردار رسول رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیر عامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا و سایر اعضا شورای پدافند غیر عامل استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرکل پدافند غیرعامل استان زنجان، گزارشی از عملکرد کلی اداره کل پدافند غیرعامل و اجرای برنامه های مصوب سال ۱۴۰۰ ارائه کرد.
 
در ادامه، سردار طهماسبی جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان، به‌عنوان رئیس کارگروه پدافند مردم محور به تشریح سند راهبردی مشارکت مردم در دفاع غیر نظامی که توسط کارگروه پدافند غیر عامل استان تهیه شده است، پرداخت.

رئیس کارگروه فناوری اطلاعات و ارتباطات شورای پدافند غیرعامل استان زنجان نیز ضمن بیان وظایف کارگروه مربوطه، به بیان قوانین بالادستی در موضوع صیانت از زیرساخت‌های سایبری دستگاه‌های اجرایی پرداخت و بر لزوم توجه به مقوله امنیت در جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های سازمانی منطبق بر استاندارها و ضوابط مورد تایید قرارگاه سایبری کشور تاکید کرد.

پیشرفت ۹۵ درصدی طرح جامع پدافند غیرعامل شهر زنجان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان و شهرداری این شهر نیز در گزارش‌های جداگانه به تشریح روند اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل در حوزه فعالیت خود پرداختند. علیرضا فیروزفر؛ شهردار زنجان در این گزارش از پیشرفت ۹۵ درصدی طرح جامع پدافند غیر عامل شهر زنجان خبر داد.

در ادامه، سردار رحیمی، معاون امور استان‌ها سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به لازم الاجرا بودن بند "ه" تبصره ۱۹ قانون بودجه برای تامین منابع اجرای برنامه‌های پدافند غیرعامل استان، تلاش مضاعف مدیران دستگاههای اجرایی در جهت جذب این منابع را خواستار شد. 

تشریح اهداف و برنامه‌های عملیاتی پدافند غیر عامل در سال ۱۴۰۱ در حوزه های تخصصی شهری، زیستی، شیمیایی و ... و همچنین ابلاغ دستورالعمل‌های مصوب کمیته دائمی پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف پدافند غیر عامل از دیگر مواردی بود که معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در این جلسه به بیان آن پرداخت. 

اعطای حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان به استاندار زنجان

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در این جلسه، دستورالعمل‌های ابلاغی کمیته پدافند غیر عامل را بسیار راهگشا دانست و بر لزوم اجرای دقیق آن از سوی مسئولین و مدیران دستگاههای اجرایی استان تاکید کرد.

در پایان این جلسه حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان با امضای سرلشکر باقری به استاندار زنجان اعطا شد. 
همچنین از روسای کارگروه‌های فعال شورای پدافند غیرعامل استان نیز با اهدای لوح، تقدیر شد.

بازدید از بیمارستان فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان

در ادامه، سردار رحیمی بازدیدی از بیمارستان فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان داشت.

این بیمارستان در دوران بیماری کرونا، بعنوان بیمارستان مرجع انتخاب شده بود که در حال حاضر بدون هرگونه بیمار بستری و فوتی ناشی از کرونا، مشغول خدمت رسانی است.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن تقدیر از تلاش‌های مضاعف مدیران دانشگاه علوم پزشکی و حافظان سلامت این مرکز، به بازدید از زیرساخت‌های برق اضطراری این مرکزی بهداشتی-درمانی پرداخت و از نزدیک در جریان روند درمان در این بیمارستان قرار گرفت.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر