۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۶۹۸۵۶
با اعطای حکمی از سوی سرلشکر باقری انجام شد
استاندار قزوین با اعطای حکمی از سوی سرلشکر باقری به عنوان رئیس شورای پدافند غیر عامل استان منصوب شد.
به گزارش پایداری ملی، نخستین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قزوین با حضور محمد مهدی اعلائی استاندار قزوین، سردار رسول رحیمی معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، روسای کارگروه‌های شورای پدافند و فرمانداران استان و دیگر اعضا برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گزارشی از اقدامات این اداره کل در حوزه پدافند غیر عامل در سال ۱۴۰۰ را ارائه کرد. پس از آن، رئیس کارگروه زیستی به ارائه گزارشی از اقدامات این کارگروه در حوزه پدافند زیستی پرداخت. 

وی همچنین به ارائه توضیحاتی از وضعیت کلی بیماری کرونا در استان قزوین پرداخت. در ادامه، گزارش رزمایش نشت گاز آمونیاک که در زمستان سال ۱۴۰۰ برگزار شده است ارائه گردید.

روسای کارگروه‌های زیر بنایی و فناوری و اطلاعات نیز از دیگر اعضای شورا بودند که به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند.

سردار رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیرعامل کشور و رئیس کارگروه نظارت و بازرسی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا نیز در سخنانی با اشاره به حادثه تلخ متروپل در آبادان به بازماندگان این حادثه تسلیت گفتند‌. 

وی افزود: با وجود شهرک‌های صنعتی مختلف در استان قزوین، ریسک وقوع حوادث شیمیایی در این ستان بالاست که نیازمند توجه مضاعف برای پیشگیری از وقوع حوادث است.

سردار رحیمی همچنین بر پیگیری و جذب یک درصد از منابع بودجه مطابق با بند "ه" تبصره ۱۹ بودجه سال ۱۴۰۱ برای اجرای برنامه های پدافند غیر عامل تاکید کرد. 

بیان اهداف و برنامه های عملیاتی در سال ۱۴۰۱ در حوزه های تخصصی پدافند غیر عامل و تاکید بر تهدیدات، آسیب پذیری‌ها و راهکارهای موجود در طرح جامع پدافند غیر عامل استان از دیگر موارد بیان شده در شورای پدافند غیر عامل بود. 

همچنین در این جلسه بر لزوم استفاده دستگاه‌های اجرایی از برش‌های طرح جامع پدافند غیرعامل استان مرتبط با حوزه تخصصی خود، تاکید شد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با تشریح دستورالعمل های تدوین شده در سازمان پدافند غیرعامل کشور که به تصویب کمیته دائمی پدافند غیر عامل رسیده است این دستورالعمل‌ها را در حوزه‌های پدافند شهری مردم محور پدافند شیمیایی و زیستی جهت ابلاغ به استاندار محترم تقدیم کرد.  

در ادامه این جلسه استاندار قزوین ضمن تاکید بر اهمیت اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور توسط دستگاه های اجرایی استان خواستار برگزاری منظم جلسات کارگروهای یازده گانه شورای پدافند غیرعامل شد.

در پایان این جلسه حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان با امضای سرلشکر باقری به استاندار محترم تقدیم شد.

بازدید از شرکت تولیدی فیروز در شهرک صنعتی البرز استان قزوین 

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین بازدیدی از شرکت تولیدی فیروز در شهرک صنعتی البرز استان قزوین داشت.

این شرکت تولیدی با دارا بودن ۱۲۰۰ کارمند که اکثریت آنها را جامعه معلولین تشکیل می‌دهند نقش پررنگی در صنعت لوازم آرایشی بهداشتی داراست. در این بازدید، موسوی مدیر شرکت فیروز گزارشی از عمده مشکلات این شرکت ارائه کرد. 

در پایان این بازدید مقرر شد قرارگاه اقتصادی استان با اولویت بررسی مشکلات شرکت‌های تولیدی فعال در استان تشکیل شود.

حضور در گلزار شهدای شهر قزوین و ادای احترام به مقام شامخ امیر سرلشکر شهید عباس بابایی و سایر شهدای این استان و بازدید از زیرساخت های شهری و مجموعه پل‌های امام رضا(ع) در شهر قزوین نیز از دیگر برنامه‌های سردار رحیمی در سفر به استان قزوین بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر