۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۶۹۸۴۴
مقامات ترکیه و امارات عربی متحده طی نشست روز گذشته (دوشنبه) در آنکارا دو یادداشت تفاهم برای توسعه روابط در حوزه صنایع دفاعی بین دو کشور امضا کردند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه‌ای که از سوی ریاست صنایع دفاعی ترکیه منتشر شد، آمده است که امضای این دو یادداشت تفاهم در تداوم گسترش همکاری‌های دفاعی بین ابوظبی-آنکارا توسط مقامات دولتی و شرکت‌های دو کشور در پایتخت ترکیه انجام گرفت.

در این بیانیه اشاره شده در مراسم امضای دو یادداشت تفاهم «اسماعیل دمیر» رئیس سازمان صنایع دفاعی ترکیه و «طارق عبدالرحیم الحوسنی» مدیر اجرایی شورای توازن اقتصادی امارات و مقامات ارشد نظامی و مدیران شرکت‌های دو کشورحضور داشته‌اند.

براساس این گزارش، دمیر و الحوسنی پس از دیدار و گفت‌وگو، این دو یادداشت تفاهم برای توسعه روابط در صنایع دفاعی بین دو کشور را امضا کرده‌اند.

این در حالی است که روز گذشته (پنج‌شنبه) پیش از امضای این دو یادداشت تفاهم، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه با «محمد بن احمد البواردی» همتای اماراتی خود دیدار، و درخصوص مسائلی همچون روابط دوجانبه، تحولات منطقه و گسترش همکاری در زمینه صنایع دفاعی و تمرینات نظامی گفت‌وگو کرده بود.

پیش از این و در جریان سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه به امارات متحده عربی در ماه فوریه، دو طرف قصد و هدف خود برای همکاری در حوزه صنایع دفاعی را اعلام کرده‌ بودند. با سفر «مولود چاوش اوغلو» وزیر امور خارجه آنکارا به امارات نیز، ۱۳ تفاهم‌نامه در زمینه‌های مختلف بین دو طرف امضا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر