۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۶۹۷۲۶
در ادامه بحران کمبود شیرخشک در آمریکا، وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) در اقدامی بی سابقه و به دستور کاخ سفید، مامور انتقال شیرخشک به آمریکا با استفاده از پروازهای نظامی شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایرنا، شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: در راستای تکاپوی دولت بایدن برای  مقابله با بحران کمبود شیرخشک در آمریکا، دراقدامی نادر  نخستین محموله های حامل شیرخشک  با پروازهای نظامی  پنتاگون به آمریکا منتقل شد.

سی ان ان درادامه گزارش داد:  آستین لوید وزیر دفاع آمریکا بنابر اعمال دستور العمل جدید کاخ سفید برای تامین کمبود شیرخشک تحت عنوان «عملیات برنامه  پروازی تامین شیرخشک» دستور انتقال محموله های شیرخشک از پایگاه هوایی «رامشتاین» (Ramstein Air Base) آلمان با هواپیماهای نظامی را صادر کرد.

تارنمای خبری سی ان ان  دراین باره به صراحت نوشت: استفاده از هواپیماهای نظامی پنتاگون برای انتقال محموله های شیرخشک (از آلمان به آمریکا)  غیر معمول بوده و بیانگر اضطراری بودن ماهیت  وضعیت (وخامت کمبود شیرخشک در آمریکا) است.

بنابراین گزارش یک مقام ارشد آمریکایی که سی ان ان اشاره ای به نام وی نکرد دراین باره به این رسانه تصویری آمریکایی گفت: با توجه فوریت وضعیت (انتقال این محموله ها) این پروازها شامل هواپیماهای نظامی هم می شود.

سی ان ان افزود: نخستین محموله شامل شیرخشک «سرلاک» (Nestle) به دلیل نبود پروازهای عادی با هواپیماهای نظامی پنتاگون  از آلمان به شهر ایندیاناپلیس ایالت ایندیانا آمریکا منتقل می شوند.

تارنمای خبری سی ان ان نوشت: کمبود شیرخشک مشکل دیگر بر بحران سیاسی کاخ سفید  که انتخابات میان دوره ای را در پیش رو دارد، افزوده است، مقامات دولت بایدن  اکنون وزارت غذا و دارو آمریکا (FDA) را مقصر در دیر اعلام کردن کمبود شیرخشک در این کشور می دانند.

سی ان ان نوشت: دولت بایدن چهارشنبه گذشته (۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) با اعلام «عملیات پروازی تامین شیرخشک » از وزارتخانه های «بهداشت و خدمانت انسانی»، «وزارت کشاورزی» خواست  تا از پروازهای تجاری و نظامی پنااگون برای واردات شیرخشک از دیگر کشورها به آمریکا استفاده کنند.

کمبود شدید شیرخشک در سراسر آمریکا به یک نگرانی بزرگ برای خانواده های آمریکایی تبدیل شده است و هفته گذشته به یک مساله بزرگ در واشنگتن تبدیل شد.

کمبود شیرخشک که همزمان با افزایش تورم و قیمت ها در آمریکا که در طول ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده، بر دیگر معضلات آمریکایی ها افزوده شده است، موجب شد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا وعده رسیدگی به این موضوع را در اولویت کار خود قرار دهد.

رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا در پی بحران کمبود شیرخشک در کشورش، وعده بازگشایی کارخانه ای را داد که بر اثر مصرف محصولاتش دو نوزاد آمریکایی جان خود را از دست داده اند.

کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا  در یک پیام توییتری نوشت: کمبود شیر خشک برای خانواده‌های آمریکایی یک بحران است.

این کمیته اعلام کرده بود که قصد دارد در مورد چهار تولیدکننده بزرگ شیرخشک در آمریکا  تحقیق کند و راه حل های چگونگی افزایش تولید این محصول را بررسی نماید.

 سخنگوی کاخ سفید گفته بود که سازمان غذا و داروی آمریکا طی  روز آینده واردات برخی از انواع شیر خشک نوزادان را آغاز خواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر