۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۹۵۰۵
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور در راهپیمایی روز قدس نوشهر:
معاونت حقوقی و بازرسی سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسم روز قدس در شهرستان نوشهر گفت: مسئله فلسطین یک مسئله جغرافیایی نیست.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، محمدعلی قمی اویلی در مراسم روز قدس در جمع روزه داران نوشهر، با اشاره به اثرات و دستاوردهای روز جهانی قدس برای مردم فلسطین و جهان اسلام و پیامدهای آن برای دشمنان، اظهار کرد: برای رسیدن به دستاوردهای روز جهانی قدس باید تحلیلی از شرایط فلسطین تا سال ۱۹۴۸ و بعد از آن تا قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب صورت گیرد.

وی افزود: در سال ۱۹۴۸ سرزمین قدس توسط رژیم غاصب اسرائیل اشغال می شود و پیش از آن اشغالگران شرایطی را به وجود آورده‌اند تا این غده سرطانی در آسیای غربی و قلب جهان اسلام به عنوان موجود مخل آسایش، بتواند منافع منطقه را چپاول کند.

وی با بیان اینکه این سال برابر با ۱۳۲۷ و روی کار آمدن محمدرضا شاه بوده، تصریح کرد: در این سال آتاتورک در ترکیه بر سر کار بوده و در سایر کشورها از جمله اردن و سوریه و لبنان و مصر نیز به واسطه فروپاشی عثمانی وضعیت خوبی نداشتند و یک ضعف مدیریتی در جهان اسلام بوجود آوردند و در این سال رژیم صهیونیستی توانست با خریداری ۶ درصد از اراضی فلسطین اعلام موجودیت کند.

معاون حقوقی و بازرسی سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به ناکامی های برخی کشورهای اسلامی از جمله مصر و اردن برای مبارزه با رژیم صهیونیستی در آن سال‌ها گفت: در سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۴۹ جنگ اول بین اعراب و اسرائیل رخ داد و اردن تا تل‌آویو پیشروی کرد اما بعد اعلام شد که عقب نشینی کند و بدین ترتیب وارد معامله با رژیم صهیونیستی شد.

قمی اویلی با بیان اینکه در سال ۱۹۷۸ یعنی چهار ماه قبل از انقلاب اسلامی، انور سادات به عنوان رهبر مصر پیمان ننگین کمپ دیوید را امضا کرد، یادآور شد: اسرائیل در کمتر از ۹ ماه بعد از پیمان کمپ دیوید به جنوب لبنان که آوارگان فلسطینی بودند حمله کرد و اعتقاد داشت که فلسطینی ها نباید حتی در جنوب لبنان هم باشند و به کشتار فجیع مسلمانان دست زد.

وی با بیان اینکه این اتفاقات قلب امام راحل را به درد آورد، متذکر شد: امام راحل بعد از انقلاب اسلامی در ۱۶ مرداد ۵۸ بر اساس تفکر امام علی (ع) و ایستادگی در مقابل ظالم، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان رو به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور، هدف از این نامگذاری امام راحل را استفاده از همه ظرفیت های بالقوه جهان اسلام اعلام کرد و گفت: امام راحل با این نگاه و تفکر خود فلسطین را که دشمنان به دنبال محو کامل آن بودند زنده کرد و در واقع اندیشه امام اندیشه رهایی بخشی بود و هدف امام به مردم جهان این بود که در مقابل ظالم باید ایستادگی کرد تا جرأت تجاوز به خود ندهد.

قمی اویلی با بیان اینکه در حال حاضر به خاطر اندیشه و تفکر امام در ۶۰ کشور جهان روز قدس برگزار می شود افزود: همه این کارها و حرکات برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین انجام می شود و باید گفت حرکت امام جهانی شده است.

وی مسئله فلسطین را یک مسئله جغرافیایی ندانست و ادامه داد: ایجاد روحیه در بین مردم فلسطین و شکل گیری انتفاضه های مختلف، مردمی شدن جریان مقاومت و ایستادگی، شفافیت و مرزبندی بین مقاومت و خائنان به آرمان فلسطین و افتادن ترس در دل صهیونیست از دیگر دستاوردهای روز قدس است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر