۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۹۳۷۸
سازمان جهانی بهداشت خبر داد که بریتانیا در حال بررسی 74 مورد است که در آن کودکان مبتلا به هپاتیت یا التهاب کبد بودند. سه مورد مشابه در اسپانیا و چند مورد در ایرلند در حال بررسی هستند. 9 مورد مشابه در آلاباما، ایالات متحده گزارش شده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از آریا، آسوشیتد پرس نوشت؛ مقامات بهداشتی در چندین کشور در حال بررسی موارد مرموز بیماری شدید کبدی در کودکان هستند و فکر می کنند که ممکن است مربوط به نوعی ویروس باشد که معمولاً با سرماخوردگی همراه است.

سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد که بریتانیا در حال بررسی حداقل 74 موردی است که در آن کودکان مبتلا به هپاتیت یا التهاب کبد هستند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کردکه سه مورد مشابه در اسپانیا و چند مورد در ایرلند در حال بررسی هستند.

در همین حال، مقامات بهداشتی ایالات متحده می گویند که در حال بررسی 9 مورد مشابه هستند. همه آنها در آلاباما بودند، اما مقامات می گویند که به دنبال این هستند که ببینند آیا موارد بیشتری در جاهای دیگر وجود دارد یا خیر.

مقامات سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‌ای اعلام کردند: «با توجه به افزایش موارد گزارش‌شده در یک ماه گذشته و افزایش فعالیت‌های جستجوی پرونده، احتمالاً موارد بیشتری در روزهای آینده گزارش می‌شود».

کودکان ایالات متحده از 1 تا 6 سال سن داشتند و دو مورد نیاز به پیوند کبد داشتند. مقامات WHO گفتند که موارد اروپایی در محدوده سنی مشابهی قرار دارند، اگرچه برخی از آنها از سن بیشتری برخوردار بودند.

سازمان جهانی بهداشت برای اولین بار در اوایل ماه جاری، زمانی که از وجود 10 کودک مبتلا به مشکلات کبدی در اسکاتلند مطلع شد، از این بیماری غیرعادی آگاه شد.این کودکان  یکی در ژانویه و نه نفر دیگر در ماه مارس بیمار شدند. همه آنها به شدت بیمار شدند و پس از انتقال به بیمارستان تشخیص داده شد که هپاتیت دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر