۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۹۳۱۰
تجهیزات بومی تشخیص آلودگی پرتوی همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای رونمایی شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، تجهیزات بومی تشخیص آلودگی پرتوی همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای رونمایی شد. این تجهیزات شامل دوزیمتر‌های اندازه گیری سطح آلودگی‌های پرتوی محیطی و گیت‌های شناسایی آلودگی پرتوی فردی، به همت متخصصان قرارگاه پدافند پرتوی کشور طراحی و تولید شده است.

این دو محصول جدید دانش بنیان در زمان و شرایط بروز حواث احتمالی، تاثیر قابل توجهی در سرعت ارزیابی و افزایش ضریب موفقیت عملیات‌های اقدام و نجات در کنترل سطح آلودگی و دارد.

صنایع هسته‌ای و پرتوی، از جمله زیرساخت‌های حیاتی هر کشوری به‌شمار می‌رود و بروز یک حادثه در این صنایع راهبردی تأسیسات علاوه بر زیان‌های اقتصادی و امنیتی، آسیب‌های جبران ناپذیری را بر محیط زیست تحمیل می‌کند.

هر چند بروز بحران در صنایع هسته‌ای بسیار محدود و نادر است، اما طراحی الگوی پاسخ مناسب، برای کاستن از شدت و پیامد‌های بروز این حوادث ضروری است.

قرارگاه پدافند پرتوی کشور هم به عنوان یک حوزه دانش بنیان و دانایی محور، در سال‌های اخیر با راهبری ساخت و تولید تجهیزات پدافند هسته‌ای و پرتوی در صنعت دفاعی کشور، دستاورد‌های درخشانی در مسیر بومی سازی سبد کالا‌های راهبردی این حوزه برداشته است.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر