۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۶۹۲۴
خبرگزاری فرانسه ؛
ایران از کارشناسان کشورهای حاشیه خلیج فارس دعوت کرد از نیروگاه بوشهر بازدید کنند تا از رعایت معیارهای ایمنی در تنها نیروگاه هسته‌ای این کشور مطمئن شوند.
به نقل از خبرگزاری فرانسه ، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد:  ما برای بازدید کارشناسان هسته‌ای کشورهای خلیج فارس از نیرگاه هسته‌ای بوشهر اعلام آمادگی می‌کنیم .

کشورهای شیخ نشین حاشیه خلیج فارس بارها از امنیت نیروگاه بوشهر و خطر آلودگی رادیو اکتیو در صورت وقوع حادثه یا زلزله شدید ابراز نگرانی کرده‌اند.

اما ایران و روسیه که ساخت این نیروگاه را به پایان رسانده است، همواره تاکید کرده‌اند در این نیروگاه معیارهای بین المللی رعایت شده و اینکه تحت کنترل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد.

صالحی همچنین برای  رایزنی علمی و فنی بین کارشناسان ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره مسائل امنیتی نیروگاه بوشهر  اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین تشکیل سازمانی را برای همکاری منطقه‌ای درباره انرژی هسته‌ای پیشنهاد داد.

نیروگاه بوشهر که سال 2011 بعد از چند بار تاخیر آغاز به کار کرد 1000 مگاوات برق تولید می کند.تهران قصد دارد ساخت دومین نیروگاه خود را سال 2014 شروع کند.

شش کشور حاشیه خلیج فارس از توافق هسته‌ای ایران استقبال کرده بودند و آن را  نخستین گام به سوی توافق جامع و دایمی درباره برنامه هسته‌ای ایران  توصیف کردند که نگرانی‌هایی را در سطح بین المللی و منطقه ای سبب شده است.   

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر