۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۶۸۸۱۶
وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از واکسیناسیون رده سنی ۱۲ تا ۱۸ آغاز شده و تا کنون حدود ۹۰ درصد در این گروه سنی، واکسن کرونا را تزریق کرده اند که این آمار در دنیا بی نظیر است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، بهرام عین‌اللهی ظهر پنجشنبه در حاشیه افتتاح آزمایشگاه مرکزی و مرکز غربالگری سرطان در نجف آباد در خصوص واکسیناسیون رده سنی ۵ تا ۱۲ سال اظهار داشت: واکسیناسیون این گروه سنی اخیراً مصوب و اعلام شد که تقاضای ما این است که والدین، حتماً در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن کرونا به کودکان اقدام کنند چراکه بیماری کودکان، همه ما را آزار می‌دهد.

وی افزود: در حالی که قبلاً گفته می‌شد کرونا کودکان را درگیر نمی‌کند در حال حاضر، ۲۰ درصد مبتلایان اُمیکرون در کشور کودکان هستند. در حال حاضر واکسن به اندازه کافی وجود دارد و خودم برای نشان دادن اهمیت واکسیناسیون کودکان، نوه ۸ ساله‌ام را برای تزریق واکسن به یکی از مراکز واکسیناسیون بردم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: متأسفانه ویروس در همه مناطق دنیا پخش شده چون پوشش واکسیناسیون در همه مناطق، بالا نیست و در برخی مناطق مانند آفریقا، پوشش واکسیناسیون کمتر از ۱۰ درصد است و نابرابری در توزیع و تزریق واکسن کرونا وجود دارد و به همین دلیل، ویروس کرونا فعالانه همه نقاط را می‌چرخد و درگیر می‌کند.

پوشش واکسیناسیون در آفریقا کمتر از ۱۰ درصد است

وی ابراز داشت: تصور می‌کنیم که دو تا سه هفته آینده به قله پیک ششم برسیم و تقاضای ما از مردم این است که در این مدت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تشدید کنند. برای ایام تعطیلات نوروز، مراکز درمانی و نیروهای آن‌ها در سراسر کشور در حالت آماده باش قرار دارند اما بر اساس موارد بستری و فوت بیماران کووید ۱۹، ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تعطیلات عید نوروز، تصمیم‌گیری می‌کند.

عین اللهی خاطر نشان کرد: تصمیمات ستاد ملی کرونا، محدودیت‌های کامل و صد درصدی نیست بلکه با توجه به پوشش بالای واکسیناسیون، شرایط با دوران گذشته تفاوت دارد و این ستاد برای مسافرت‌ها، محدودیتی ایجاد نکرده است.

هیچ زنی نباید جان خود را به دلیل مراجعه دیرهنگام برای تشخیص سرطان از دست بدهد

وی تاکید کرد: یکی از نکات مهم و سیاست‌های وزارت بهداشت، توجه به بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها به ویژه سرطان است. خیلی از افراد ممکن است در مورد پیشگیری از سرطان و تشخیص زودرس آن، اطلاع کافی نداشته باشند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: امروزه هیچ زنی نباید به دلیل سرطان، جان خود را از دست بدهد اما متأسفانه بانوان برای دریافت خدمات تشخیصی دیر مراجعه می‌کنند، در این راستا خوشحالیم که امروز مرکز غربالگری سرطان در نجف آباد که مشارکت خیرین سلامت افتتاح شد.

وی افزود: از حدود دو ماه پیش واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در کشور آغاز شد و تا کنون حدود ۹۰ درصد در این گروه سنی، واکسن کرونا را تزریق کرده اند که در دنیا بی نظیر است.

به گزارش مهر، مرکز غربالگری سرطان نجف‌آباد در یک هزار مترمربع زمین با زیربنای ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع و اعتبار ۶۰ میلیارد ریال توسط خیران عباس علی ملک‌زاده و ابراهیم رحیمی در سه‌طبقه بناشده است.

در این مرکز علاوه بر امکانات و تجهیزات غربالگری سرطان، آزمایشگاه تخصصی کیفیت نان‌وآب و مرکز مشاوره ازدواج ایجادشده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر