۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۸۴۷۱
شهردار تهران از اجرای طرح جدید کنترل هوشمند کرونا با همکاری دستگاه‌های بهداشتی و اجرایی خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی، در حاشیه نشست امروز قرارگاه ستاد کرونا شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره خروجی این جلسه گفت: شیوه‌های نوینی که در جهت شناخت بیماران و ارائه خدمات جدید وجود دارد در این جلسه بررسی و برای آن تصمیم گیری شد. بر این اساس برای هوشمندسازی کنترل کرونا، دستگاه‌های مسئول ایده‌های خود را مطرح کردند.

وی افزود: بر اساس تجربیات روزهای گذشته در مترو و در راکز درمانی می‌توان از طریق هوشمندسازی خدمات ویژه ای را به مردم و بیماران ارائه کرد تا شرایط جدید کرونا را در کشور کنترل کنیم.

زاکانی افزود: لذا کمیته‌ای در این زمینه تشکیل خواهد شد که متولیان امر در نظام بهداشتی و در دستگاه‌های اجرایی در این کمیته حضور دارند و نتیجه این حضور برگزاری نوبت دوم مواجهه با بیمار یابی دقیق در چارچوب هوشمندسازی برای کنترل کرونا است.

شهردار تهران تاکید کرد: در حال حاضر شرایط کنترل شیوع کرونا در کشور قابل قبول است اما اگر در این زمینه بی توجهی شود آسیب‌های جبران ناپذیری را مشاهده خواهیم کرد.

زاکانی همچنین در این نشست گفت: ما ملت با فرهنگی داریم و در صورت وقوع هر گونه خطر، مردم به صورت خودجوش پروتکل‌ها را رعایت خواهند کرد و نیاز به زور و اجبار نیست.

وی افزود: طرح هوشمندسازی کنترل کرونا مکمل طرح شهید سلیمانی است.

شهردار تهران بیان کرد: البته برای اجرای این طرح در برخی نقاط نیاز به اجبار داریم اما این اجبار قطعاً مربوط به کنترل ورودی‌های مترو نیست.

وی ادامه داد: ما در شهرداری آماده هر گونه همکاری برای اجرای این طرح هستیم و ریاست سازمان مدیریت بحران شهر تهران، نماینده شهرداری در قرارگاه جدید کرونا خواهد بود.

زاکانی تصریح کرد: جزئیاتی که در این طرح مطرح شده ۸ ماه پیش در دیگر کشورها اجرا شده بود و ما ۸ ماه از این موضوع عقب هستیم. با این حال حتی نجات یک نفر در شهر نیز حفظ سرمایه انسانی خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر