۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۸۳۷۴
با حضور سردار رحیمی انجام شد
معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل در ۲۵ استان کشوراجرایی شده و این طرح امروز در کردستان رونمایی شد تا سیاست‌های کلی در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار گیرد و بر اساس آن پیش بروند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار رسول رحیمی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان کردستان گفت: این طرح جامع می‌تواند در بحث پیشگیری، پیش‌بینی و کاهش آسیب پذیری و مصون سازی سرمایه‌های مهم استان موثر و راهگشا باشد.طرح جامع پدافند غیرعامل درکردستان رونمایی شد

وی افزود: در حال حاضر درگیر جنگ زیستی هستیم و انتظار داریم کرونا و واکسیناسیون جدی گرفته شود، ضمن اینکه شیوع کرونا اکنون شیب ملایمی دارد و رنگ شهرستان‌های استان آبی است، ولی نباید عادی انگاری ایجادشود.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به وضعیت کشور در زمینه تزریق واکسن کرونا و مشکلاتی که قبلا در این زمینه وجود داشت، گفت: قبلا در تزریق واکسن در کشور عقب بودیم، با تلاش‌هایی که صورت گرفت امروز در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم و به سراغ عملیاتی کردن ۱۰۰ درصد اهداف طرح شهید سلیمانی برویم.

سردار رحیمی با اشاره به نبود تست گیری کرونا در مرز باشماق افزود: باید از ظرفیت نیرو‌های مسلح در استان‌ها برای تزریق واکسیناسیون در سطح شهر‌ها و روستا‌ها استفاده کرد.

 استاندار کردستان هم با بیان اینکه باید توجه به بحث پدافند غیرعامل به یک گفتمان مدیریتی تبدیل شود و از حالت انزوا خارج شود، به حادثه واژگونی تانکر حامل سوخت در حسین آباد هم اشاره کرد و گفت: ۱۷ سال پیش به واسطه واژگونی تانکر در مسیر جاده سنندج – دیواندره و محدوده سد قشلاق، مسیر تردد این خودرو‌ها به جاده فرعی دهگلان - حسین آباد منتقل شد، در حالیکه زیرساخت‌ها اصلا آماده نبود.

اسماعیل زارعی کوشا ضمن تسلیت به خانواده‌های آسیب دیده و تلاش برای جبران خسارت‌ها، افزود: نبود زیرساخت‌های لازم در این مسیر، خطرات زیادی را برای مردم فراهم کرده و این موضوع بزودی در سطح کشور در حوزه راهداری دنبال خواهد شد.

وی همچنین به ظرفیت مرز باشماق و سیرانبند بانه برای توسعه استان اشاره کرد و گفت: ساماندهی این مرز‌ها در دستور کار است و باید هر چه سریعتر انجام شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هم به آغاز طرح بسیج همگانی برای افزایش ضریب واکسیناسیون کرونا در استان اشاره کرد و گفت: این طرح به مدت دو هفته از ۲۱ دی شروع شده و تا ۷ بهمن ادامه دارد و تمام افراد واجد شرایط در روستا‌ها و شهر‌ها را در برمی‌گیرد.

فریدون عبدالملکی به واکسینه شدن ۷۲ درصد جمعیت شهری و ۵۸ درصد ساکنان روستا‌ها برعلیه کرونا دراستان اشاره کرد و با بیان اینکه سویه جدید کرونا کودکان و نوجوانان را بیشتر مبتلا می‌کند افزود: در صورت زیاد شدن مبتلایان به اومیکرون، تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها نیز افزایش می‌یابد لذا هدف ما پیشگیری قبل از درمان است تا بتوانیم از سرعت انتشار ویروس و افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میر‌ها جلوگیری کنیم.

عبدالملکی خواستار همکاری رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما برای فرهنگ سازی و تشویق بیشترمردم به واکسیناسیون شد.

در این جلسه حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل کردستان از طرف رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح به اسماعیل زارعی کوشا اهدا و از کتاب جامع پدافند غیرعامل کردستان رونمایی شد.

نشست مشترک با استاندار کردستان

در این نشست سردار رسول رحیمی با گرامیداشت یاد شهدای این استان بویژه سردار سرلشکر پاسدار شهید حاج احمد کاظمی، ضمن تبریک انتصاب دکتر زارعی کوشا به سمت استاندار برای ایشان موفقیت در خدمت به مردم غیور و نجیب کردستان را از خداوند خواستار شد.

استاندار کردستان نیز در این نشست برنامه های مورد نظر برای توسعه خدمات به مردم کردستان را تشریح کرد و افزود: ساماندهی بازارچه مرزی باشماق از مهم‌ترین اولویت های استان است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر