۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۶۸۳۳۵
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری بوشهر گفت: از اول تا ۱۸دی، فقط یک مورد فوتی کرونایی در استان ثبت شده است، در حالی که آذر در همین مدت ۱۳ نفر فوت کرده بودند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمزه اعتماد مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری بوشهر در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: در حالی که از اول تا ۱۸ آذر ۱۳ نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند در ۱۸ روز گذشته از دی، تعداد جانباختگان به یک نفر رسیده است.

همچنین از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۸۹ هزار و ۵۸۵ نفر مبتلا به این ویروس در استان بوشهر شناسایی شده‌اند که به گفته مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری بوشهر ۲۰۸ نفرشان مربوط به ۱۸ روز دی است.

اعتماد گفت: تعداد مبتلایان در این مدت،حدود ۴۴ درصد کمتر از مدت مشابه در آذر است. زیرا در ۱۸ روز آذر، ۳۷۱ مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند.

او گفت: سویه جدید اُمیکرون در کشور در حال افزایش است و از دستگاه‌های متولی خواست از برگزاری تشییع جنازه‌های شلوغ، جلوگیری کنند.

به گفته مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری بوشهر، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها ملزم به دریافت واکسن کرونا هستند و حراست دانشگاه‌ها از ورود افراد واکسینه نشده، جلوگیری می‌کنند.

اعتماد همچنین گفت: مدارسی که شرایط لازم برای برگزاری کلاس‌های حضوری را ندارند، همچنان آموزش غیرحضوری را در دستور کار داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر هم در این جلسه از مردم خواست دستورالعمل‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنند تا نیازی به اعمال محدودیت‌ها نباشد.

محمد تقی ایرانی گفت: مردم صدمات زیادی از کرونا دیده‌اند هرچند دولت حمایت‌هایی انجام داد، اما این حمایت‌ها کافی نبود.

او همچنین گفت: با توجه به اینکه اتباع کشورهای مختلف به‌ویژه از راه دریا وارد بوشهر می‌شوند، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر باید هنگام ورود تبعه خارجی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد و اگر فردی واکسن نزده باشد باید در شناور خود بماند و اجازه ورود نداشته باشد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر