۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۸۳۰۷
سردار ساسانی:
جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور نخستین گام شناخت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را در تبیین و بازشناسی نسبت وی با انقلاب و نظام اسلامی عنوان کرد.
به گزارش پایداری ملی، سردار محسن ساسانی، در مراسم سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که در سازمان پدافند غیرعامل کشور با حضور، مدیران و کارکنان این سازمان برگزار شد با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه اظهار داشت: برای شناخت سردار سلیمانی باید نسبت وی را با انقلاب و نظام اسلامی بشناسیم. برای شناخت کامل این موضوع نیز لازم است مقاطع مختلف تاریخی که وی به ایفای نقش پرداخته است را بازشناسی کنیم.

وی توضیح داد: نقش آفرینی ایشان در دوران دفاع مقدس، فرماندهی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور، فرماندهی نیروی قدس سپاه و مبارزه با تروریستهای تکفیری و تاثیری که شهادت این بزرگمرد بر ترویج گفتمان مقاومت داشت، از جمله مقاطع تاریخی است که برای شناخت کامل وی باید به خوبی تبیین شود.

سردار سلیمانی در دانشگاه دفاع مقدس 

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور دوران دفاع مقدس را دانشگاهی دانست که سردار سلیمانی و سرداران بزرگی چون او را پرورش داد و 8 سال از کشور، نظام و امت اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که ما دوران جنگ تحمیلی را نه جنگ دو کشور بر سر یک خط مرزی بلکه، بلکه نبردی برای نابودی یک انقلاب و تفکر انقلابی می دانیم و از آن رو دفاع مقدس می نامیم. دفاعی که در یک سوی آن کشور و ملت ایران در شرایط و وضعیت خاص ابتدایی انقلاب نوپای اسلامی حضور داشتند و در یک طرفی کشور که تا بن دندان مسلح شده و از تمام کمک های مادی و معنوی از سوی ابرقدرتها برخوردار بود. اما با وجود سلیمانی‌ها، دشمن نتوانست یک وجب از خاک کشور را اشغال کند و هیچ یک از اهداف استکبار محقق نشد.

افتخارآفرینی سردار سلیمانی در برقراری امنیت جنوب شرق کشور

سردار ساسانی ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس، سردار سلیمانی در فرماندهی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور نیز توانست ناامنی و شرارتها در منطقه را با روش‌های خاص و منش خود به سرعت مدیریت کرده و امنیت بسیار خوبی در منطقه برقرار سازد که یکی از مقاطع پرافتخار دوران خدمت این سردار رشید اسلام را رقم زد.

ایجاد بسیج‎های مردمی در کشورهای سوریه و عراق به برکت تفکر انقلاب اسلامی است

وی با اشاره به مقطع سوم و طولانی‌ترین مقطع دوران خدمت شهید سلیمانی در فرماندهی نیروی قدس سپاه و تشکیل سپاه اسلامی در برابر داعش و تفکر تکفیری برای دفاع از انقلاب اسلامی نیز توضیح داد: ایجاد بسیج‎های مردمی در کشورهای سوریه و عراق همه به برکت نفوذ تفکر انقلاب اسلامی و تلاشهای فرماندهی مانند حاج قاسم است.


رابطه شهادت حاج قاسم و پنج گام تحقّق اهداف انقلاب اسلامي

وی با اشاره به فرايند پنج گانه تحقّق اهداف انقلاب اسلامي در نگاه رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: بنا بر فرمایشات ایشان، مرحله اول، «پیروزی انقلاب اسلامی»، مرحله دوم «تشکیل نظام اسلامی» است که انقلاب اسلامی، هم اکنون از این دو مرحله عبور کرده­است. مرحله سوم تحقق اهداف انقلاب نیز «تشکیل دولت اسلامی» می‌دانند که انقلاب اسلامی هم ­اینک در این گام قرار دارد. ایشان مراحل چهارم و پنجم را «تشکیل جامعه اسلامی» و «تحقق تمدن نوین اسلامی»  ذکر نموده و برای رسیدن به آنها، وظایف و انتظاراتی که از مردم و کارگزاران نظام اسلامی می‌رود را ذکر فرموده ‌اند.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور متذکر شد: با نگاهی به این بیانات مقام معظم رهبری و با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب است که متوجه خواهیم شد که صحنه درگیری ما با دشمنان کجاست و چرا آنها سردار سلیمانی را که فرمانده محور مقاومت برای دفاع از انقلاب اسلامی است ترور کرده و به شهادت رساندند. 

به گفته سردار ساسانی اگر قرار باشد ما مسیر سردار سلیمانی و سلیمانی‌ها را ادامه دهیم باید با چنین تحلیلی به موضوع اهمیت به شهادت رساندن سردار سلیمانی نگاه کنیم. در آن هنگام است که نقش و جایگاه و رسالت خود را در این میان درخواهیم یافت. 

جریانی به دنبال تحریف وجه و خط مشی سردار سلیمانی است

وی با بیان اینکه جریانی به دنبال تحریف وجه و خط مشی سردار سلیمانی است تا بعد از شعادتش، اثر خون وی کم و بی‌اثر شود، تصریح کرد: فلسفه برگزاری مراسم بزرگداشت برای شهید قاسم سلیمانی و امثال وی باید مبارزه با تحریف‌ها و تبیین نقش و جایگاه شهید سلیمانی و تلاش برای ترویج مکتب سلیمانی است باید باشد تا مسئولیت و رسالتمان را در این عرصه و صحنه پیدا و به آن عمل کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر