۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۶۸۳۰۴
از سوی سردار رحیمی انجام شد
معاون امور استان ها سازمان پدافند غیرعامل کشور حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان با امضای سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح را به استاندار این استان اهدا کرد.
به گزارش پایداری ملی، سردار رسول رحیمی معاون امور استان ها سازمان پدافند غیرعامل کشور در سفر به استان سمنان، با استاندار سمنان دیدار و در مورد طرح جامع استان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در ادامه جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان با حضور سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، روسای کارگروه های ۱۲ گانه شورای پدافند غیرعامل و فرمانداران شهرستان‌های استان برگزار شد، برگزار شد.

در ابتدا مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ضمن خیرمقدم گزارشی از اقدامات استان در حوزه پدافند غیرعامل ارائه کرد. در ادامه جلسه گزارش کارگروه‌های انرژی و فناوری اطلاعات ارائه شد. 
سردار رحیمی معاون امور استان‌ها سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ارج نهادن به مقام والای شهدای استان سمنان به تبیین اهم ماموریت‌های پدافندغیرعامل در کشور و استان سمنان پرداخت.

وی در ادامه به اجرای موفق مطالعه طرح جامع پدافند غیرعامل استان اشاره کرد و ضمن تشکر از کارگروهها و دستگاههای اجرایی استان بخاطر مشارکت در تهیه مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل استان، عملیاتی شدن خروجی مطالعات موصوف را خواستار شد.

معاون امور استانها سازمان، با اشاره به دارایی‌های احصا شده و سطح بندی شده حیاتی، حساس و مهم استان سمنان، خواستار مصون سازی دارای های مذکور شدند.
 
استاندار سمنان نیز ضمن تشکر از حضور سردار رحیمی در استان به تبیین اهمیت پدافند غیرعامل از نگاه مقام معظم رهبری و وظیفه دستگاه‌ها در راستای ایمن‌سازی زیرساخت‌های خود و لزوم کسب آمادگی های لازم در این راستا پرداخت و توصیه‌های لازم را برای اجرای مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل استان بیان کرد.
 
اهدای حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل به استاندار سمنان

در پایان این جلسه حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان با امضای سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح به استاندار این استان اهدا شد.
 
دومین بخش سفر معاون امور استان‌ها سازمان پدافند غیرعامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، به استان سمنان، حضور در جلسه ستاد کرونا استان بود که با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، روسای دانشگاههای علوم پزشکی سمنان و شاهرود، فرماندهان نظامی و انتظامی استان و سایر اعضا برگزار شد.

در این جلسه رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در سطح استان، سطح پوشش واکسیناسیون استان در دز اول را 96%، دز دوم 93% و دز سوم را 53% اعلام کرد. 

وی ضمن تشکر از دستگاههای همکار در طرح شهید سلیمانی، اجرای گام به گام طرح موفق شهید سلیمانی در سطح استان را یکی از دلایل کنترل بیماری و کاهش آمار مرگ ناشی از کرونا دانست. اجرای طرح واکسیناسیون بصورت خانه به خانه نیز از دیگر موارد بیان شده توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بود.

سپس مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری از اهم اقدامات خود که شامل تشکیل 25 تیم نظارت در ستاد مقابله با کرونای استان بود، توضیحاتی را ارائه نمود.

در ادامه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اظهار داشت؛ بنا به دستور استاندار، تمام دهیاری‌های سطح استان مکلف شدند 100 درصد جمعیت خود را تحت پوشش واکسیناسیون قرار دهند و رصد و پایش در سطح ادارات و مدارس بصورت کامل صورت میگیرد.

سردار رحیمی نیز ضمن تشکر از دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و دستگاههای همکار ستاد مقابله با کرونا، نسبت به خطر عادی انگاری شرایط از سوی مردم هشدار داد و تاکید کرد. کرونا هنوز هست و باید خطرات سویه جدید برای مردم با استفاده از ظرفیت های اطلاع رسانی استان تبیین شود. 

به گفته سردار رحیمی، طرح شهید سلیمانی با درگیر کردن ارگان ها و دستگاههای مختلف، بار مقابله با بیماری کرونا را از روی دوش کادرهای درمان برداشت و پس از آن با اجرای گام پنجم این طرح، به سرعت پوشش واکسیناسیون سراسری بالا رفت و کشور را در برابر پیک های بعدی بیماری کرونا مصون کرد. 

وی بر رعایت پروتکل های بهداشتی، اطلاع رسانی، عدم عادی انگاری و اجرای بند بند طرح شهید سلیمانی برای جلوگیری از شیوع مجدد بیماری و مخصوصا سویه جدید امیکرون تاکید کرد.

لازم به ذکر است سردار رحیمی در سفر یک روزه خود به استان سمنان از مرکز تجمیعی واکسیناسیون استان در شهر سمنان بازدید نموده و از نزدیک روند تزریق واکسن ها، نحوه تزریق، تعداد و قابلیت آنها را مورد بررسی قرار داد. وی همچنین دز سوم واکسن خود را در این مرکز دریافت کرد.

اهدای حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان به استاندار سمنان

اهدای حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان به استاندار سمنان

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر