۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۸۰۴۵
معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح کرد؛
سردار رحیمی، در بازدید از مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان بر لزوم رعایت الزامات پدافند شیمیایی و زیستی در گمرکات مرزی تاکید کرد.
به گزارش پایداری ملی، سردار رسول رحیمی معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا در بازدید از پایانه مرزی میرجاوه در نشستی با حضور فرماندار میرجاوه و مدیران دستگاه اجرایی شهرستان به بررسی اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی در مرز ایران و پاکستان پرداخت.

سردار رحیمی نیز در این نشست گفت: با توجه به حجم زیاد صادرات فرآورده های نفتی از این مرز، باید دستورالعمل های پدافند شیمیایی بصورت دقیق اجرایی شود تا از بروز حوادث پیشگیری شود. تاکید بر رعایت پروتکل ها و اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی از دیگر مواردی بود که در این جلسه بیان شد.

به صفر رسیدن آمار فوتی در مناطق مرزی با اجرای طرح شهید سلیمانی

فرماندار میرجاوه نیز در این نشست با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم شهرستان میرجاوه در ۲۰ تا ۳۰ کیلومتری مرز زندگی میکنند و معیشت آنها به نوعی وابسته به مرز است، اظهار داشت: با افتخار اعلام می کنیم با اجرای طرح شهید سلیمانی در سه ماه گذشته هیچ آماری فوتی ناشی از کرونا ثبت نشده است و این در حالیست که رفت و آمد اتباع خارجی نیز در حال انجام است.

پس از این نشست بازدید میدانی از امکانات و زیرساخت های موجود در پایانه مرزی و همچنین شرایط نمونه گیری تست پی سی آر و شرایط قرنطینه افراد مشکوک و همچنین قرنطینه گیاهی به عمل آمد.

دکتر لطیفی رئیس کمیته اندیشه ورزی قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا نیز در این بازدید نکات و دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا را گوشزد کرد.

همچنین مسئول مرکز بهداشت شهرستان میرجاوه گزارشی از اقدامات صورت گرفته از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی را بیان کرد.

تاکید بر رعایت دستورالعمل های پدافند شیمیایی در گمرکات مرزی

بازدید از منطقه مرزی میلک به عنوان مرز ایران و افغانستان نیز از دیگر برنامه های این سفر بود.
در این بازدید فرماندار شهرستان هیرمند در گزارشی از اجرای روند طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: با اجرای این طرح، آخرین مورد فوت بیمار کرونایی در مهر ماه بوده است. همچنین درصد تزریق واکسن نوبت اول ۸۲% نوبت دوم ۶۵% و نوبت سوم نیز به تازگی شروع شده است.

سردار رحیمی معاون امور استان های سازمان نیز در این بازدید عمده مشکل مرز میلک را عدم توسعه پل ابریشم دانست و بر اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل استان در این منطقه تاکید کرد.

وی همچنین بر رعایت دستورالعمل های پدافند شیمیایی در گمرکات مرزی تاکید کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های آتش نشانی در مرز و تجهیز روستاهای اطراف از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر