۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۸۰۰
مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: با اجرای سامانه مدیریت اعتبارات خرد، پرداخت‌های دستی حذف و اطلاعات متمرکز می‌شود. این سامانه مدیریت متمرکز اطلاعات خرد و نظارت هوشمند را سبب شده و از تکرار جلوگیری می‌کند.

محمد طالبی مدیرعامل بانک کشاورزی امروز در نشست سامانه‌های الکترونیکی اعتبارات خرد که در همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، برگزار شد، گفت: امروز در این نشست تجربه بانک کشاورزی را در رابطه با نظام بانکداری الکترونیک بیان می‌کنم، یکی از موضوعات هدایت‌کننده برنامه‌های الکترونیک در بانک‌ها را برنامه مدل کسب و کار انتخاب می‌کنم.

وی افزود: بانک کشاورزی تخصصی بخش کشاورزی است که با تعداد زیادی از مشتریان کوچک است که تعداد زیاد عملیات‌ها و تعداد زیاد کشاورزان و وظیفه فنی در حوزه کشاورزی الزاماتی را برای بانک کشاورزی ایجاد کرده است.

طالبی اظهار داشت: بنابراین برای شرایطی که با آن مواجه می‌شویم، بهره‌مندی از تکنولوژی ضروری است. در بانک کشاورزی زیرساخت‌ها اساس این فرصت است که از تکنولوژی برای پیشبرد کسب و کار در کشور استفاده کنیم.

وی افزود: سیستم کور بنکینگ (بانکداری متمرکز) نظام یکپارچه الکترونیک است که در سال 83 مطالعات بر روی آن انجام شد و از آن سال به سمت طراحی این سیستم حرکت کردیم.

مدیرعامل بانک کشاورزی اظهار داشت: سیستم کوربنکینگ اجازه اداره یکپارچه همه خدمات را در بانک کشاورزی به ما می‌دهد و عملیات بانکی را مدیریت می‌کند و همچنین به ما اجازه می‌دهد تا نظام‌های دیگری را هم طراحی کنیم.

طالبی تصریح کرد: ما در بانک کشاورزی یک سیستم با عنوان سامانه متمرکز مهرگستر طراحی کرده‌ایم که این سامانه مدیریت اعتبارات خرد، مدیریت متمرکز وصول، بازرسی از راه دور، پرداخت‌های غیرحضوری اقساط و مبارزه با پولشویی و غیره را انجام می‌دهد.

وی افزود: بانک کشاورزی یک بانک تخصصی است و باید تسهیلات بپردازد و بر آن نظارت کند، بنابراین این نظارت‌ها به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

طالبی گفت: سامانه مدیریت اعتبارات خرد به این دلیل طراحی شده که ما در واقع باید به مشتریان خدمات ارائه کنیم و خدماتی که در سامانه مدیریت اعتبارات خرد انجام می‌شود، شامل تسهیلات به کشاورزان، حجم زیاد اطلاعات فیزیکی مشتریان، حجم زیاد کار در شعب و محدودیت تعداد کارکنان است که این خدمات را برای بانک‌ها آسان‌تر کرده است.

وی اظهار داشت: سامانه مدیریت اعتبارات خرد پرداخت‌های دستی را حذف می‌کند و اطلاعات را متمرکز می‌کند. همچنین این سامانه مدیریت متمرکز اطلاعات خرد و نظارت هوشمند را سبب می‌شود و از تکرار جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل بانک کشاورزی تصریح کرد: در این سامانه همه اسناد و اطلاعات به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود و در دو بخش خدمت ارائه می‌کند. یک بخش ارائه خدمت به مشتریان و بخش دیگر ارائه خدمت به کاربران شعب است و در این سامانه همه اطلاعات مشتریان بانک کشاورزی به صورت الکترونیک ثبت و نگهداری می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر