۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۶۷۹۲۰
اعتراف نخست وزیر اسبق اسرائیل:
نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، سیاست‌های بنیامین نتانیاهو در قبال ایران باعث شده است تا ابتکار عمل به طور کامل در دست ایران قرار بگیرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم، ایهود ابارک نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق این رژیم، تهدیدهای او علیه تهران را سخنانی توخالی توصیف کرد.

روزنامه یدیعوت احارانوت در تارنمای خود به نقل از ایهود باراک که سابقه وزارت جنگ سرائیل را هم در کارنامه خود دارد، نوشت: اسرائیل باید همکاری خود را با واشنگتن در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران گسترش دهد.

باراک با مقصر اعلام کردن بنیامین نتانیاهو در رابطه با شکست در مقابل برنامه هسته‌ای ایران، این شکست را حاصل اهمال کاری و توهم نخست وزیر سابق دانست.

 به اعتقاد ایهود باراک خروج دونالد ترامپ برای از برجام که به تشویق بنیامین نتانیاهو در سال 2018 صورت گرفت، اقدامی کودکانه بود و باعث شد ایران پیشرفت‌های هسته‌ای خود را تسریع بخشد.

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی همچنین اعتراف کرد واقعیت استفاده از گزینه نظامی برای تاخیر در روند برنامه هسته‌ای ایران نیازمند سال‌ها تدارک و دریافت کمک گسترده از آمریکا است، با این حال حتی در صورت انجام چنین کاری ایرانی‌ها می‌توانند ظرف مدت چند ماه مجددا خود را به سطح بالایی از پیشرفت برسانند زیرا نمی‌توان حرکت هسته‌ای ایران را متوقف کرد و در واقع ابتکار عمل دست ایران بوده و هر زمان بخواهد برنامه‌های هسته‌ای خود را پیش می برد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر