۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۷۶۰
مدیر دفتر پدافند غیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:
گرکانی اظهار کرد: بدون شک 500 شهر کشور در سال آینده با مشکل آب مواجه خواهند بود و دو اصل مهم از نظر پدافند غیر عامل در آب و فضالاب استان اصفهان وجود ندارد.

مدیر دفتر پدافند غیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: شهری که 85 درصد از آن وابسته به یک خط انتقال و یک لوله است و یکی از کلان‌شهرهای بزرگ کشور با بار جمعتی بالا است حتما با مشکل در توزیع آب مواجه می‌شود.

گرکانی اظهار کرد: بدون شک 500 شهر کشور در سال آینده با مشکل آب مواجه خواهند بود و دو اصل مهم از نظر پدافند غیر عامل در آب و فضالاب استان اصفهان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در پدافند غیر عامل باید به دو اصل تعدد منابع و خطوط توزیع آب در شرکت آب و فاضلاب توجه شود، افزود: در کلان‌شهر اصفهان هیچ یک از این دو اصل رعایت نشده چراکه منابع محدود است و آب شرب نیز تنها توسط یک لوله برای اصفهان و 300 شهر و روستا منتقل می‌شود.

مدیر دفتر پدافند غیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: شهری که 85 درصد از آن وابسته به یک خط انتقال و یک لوله آب است و یکی از کلان‌شهرهای بزرگ کشور با بار جمعتی بالا است حتی در زمان‌های پر آبی بدون شک با مشکل در توزیع آب مواجه می‌شود در حالی که امروز اصفهان با کم آبی شدید مواجه است.

با ادامه شرایط کنونی تنش‌های کشاورزی اصفهان بیشتر می‌شود

گرکانی تصریح کرد: ظرفیت سد زاینده رود امروز کمتر از 9 درصد است و مسلما با چنین شرایطی استان و به خصوص کلان‌شهر اصفهان برای تامین آب شرب با مشکل مواجه و تنش‌های کشاورزی که سال قبل در اصفهان رخ داد مطمئنا در سال بعد چندین برابر خواهد شد.

وی تاکید کرد: با شرایط کنونی شاید بتوان از تابستان 1393 با سختی عبور کرد اما با ادامه این وضعیت به نظر نمی‌رسد شروع خوبی برای 1394 به لحاظ تامین آب شرب در استان وجود داشته باشد.

مدیر دفتر پدافند غیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: استان اصفهان از هم اکنون باید به فکر منابع جدید آب باشد و علاوه بر آن باید به تغییر الگوی مصرف نیز توجه داشته کند زیرا با ادامه این شرایط تمام آب مورد نیاز مصارف کشاورزی قطع می‌شود و باید همه حجم سد زاینده رود تنها به مصرف شرب اختصاص یابد.

وزارت نیرو به فکر تامین آب اصفهان باشد

هم‌چنین در این جلسه مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان اظهار کرد: در بحث مشکل آب وزارت نیرو فصل الخطاب است و برگشت به قوانین و دستگاه‌ها باید به گونه‌ای صورت گیرد که در کار یکدیگر دخالت نکنند.

منصور شیشه‌فروش گفت: آب یکی از موضوعات اساسی استان اصفهان است و وزارت نیرو باید برای تامین آب استان اصفهان چاره‌ای بیاندیشد و حمایت‌ها باید از استان اصفهان به درستی انجام گیرد.

وی تصریح کرد: طرح جامع تامین آب شرب اصفهان باید توسط وزارت نیرو اجرا شود و استراتژی‌ها در این خصوص مشخص باشد و بررسی وضعیت آینده نیز مدنظر باشد تا یک مسیر مطلوب برای آینده آبی استان ترسیم شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر