۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۷۳۹۵
استاندار سمنان:
استاندار سمنان: بالاترین پدافند غیرعامل حفاظت از اعتماد مردم است استاندار سمنان گفت: بالاترین پدافند غیرعامل، به گفته مقام معظم رهبری، حفاظت از اعتماد مردم است که با کار و تلاش شبانه‌روزی در حوزه اجتماعی باید حفظ و حراست شود.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان دفتر و حوزه پدافند غیرعامل استان سمنان در سالن کوثر استانداری افززود: کارهای زیرساختی و زیربنایی توسط پدافند غیرعامل انجام می شود و در حوزه استان سمنان، در خصوص این مهم  اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با وجود ‌پهناوری و وسعت سمنان، استان از یک امنیت پایدار برخوردار است که پدافند غیرعامل در تحقق این مهم و حفظ و حراست از آن نقش بسزایی دارد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه وظیفه ذاتی پدافند غیرعامل حفاطت از جان مردم و حوزه سایبری کشور است، ادامه داد: حفاظت از تاسیسات و تجهیزات زیرساختی داخل استان، از حوزه های بسیار مهم و حائز اهمیت است که باید دقت ویژه در خصوص حفاظت و حراست از آن در برابر تهدیدات داشته باشیم.

به گفته هاشمی، بهترین راه تامین امنیت پایدار ، تامین و تجهیز روستاها در حوزه های زیرساختی است و اگر ضمن فرآهم کردن زیرساخت ها در روستاها، خلق ثروت نیز صورت بگیرد و ارائه خدمات پیش بینی شود، در آن صورت است که مهاجرت از روستاها رخ نمی دهد و با سکونت روستاییان در روستاها، امنیت پایدار نیز محقق می شود.

وی گفت:  اقدام غیرمسلحانه در برابر تهدیدات، توجه به حوزه های زیست محیطی، کشاورزی،  صنعتی، زیرساختی و آب، همواره توسط پدافند غیرعامل در دستور کار قرار داشته باشد.

استاندار سمنان بیان کرد: پدافند غیرعامل باید تهدیدات را بررسی و واکاوی کند و با پیش بینی و ورود به موقع، فرصت سودجویی به افراد منفعت طلب و دشمنان نظام را ندهد.

هشتم تا چهاردهم آبان هفته پدافتد غیرعامل نامگذاری شده است.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیرمسلحانه گفته می شود که برای حفاظت فیزیکی و مراقبتی از تجهیزات و زیرساخت های حساس جامعه در برابر تهدیدات احتمالی دشمن برنامه ریزی می شود.

 
 


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر