۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۶۶۸۲
روزنامه «الحیات» روز پنج‌شنبه مدعی شده است که غرب به ایران پیشنهاد کرده است در ازای کاهش تحریم‌ها، با تشکیل دولت انتقالی در سوریه موافقت کند.
روزنامه «الحیات» چاپ لندن مدعی شده است که غرب پیشنهاد رفتن «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در ازای کاهش تحریم‌ها را به ایران ارائه کرده است.

این روزنامه به نقل از منابع ایرانی نوشته است تهران پیشنهادی از غرب دریافت کرده، مبنی بر اینکه اگر ایران از طریق پذیرش «دوره انتقالی بدون حضور بشار اسد» به حل بحران سوریه کمک کند، علاوه بر اجرای توافق ژنو برخی تحریم‌های اقتصادی ایران لغو شود.

به ادعای «الحیات»، «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران در پاسخ به این پیشنهاد تأکید کرده است که تهران قصد ندارد موضوع هسته‌ای را به مباحث دیگر مربوط کند.

«الحیات» که مورد حمایت مستقیم ریاض است، در حالی این خبر را منتشر کرده که خبرگزاری رویترز هفته گذشته به نقل از منابع غربی خود، از اذعان کشورهای اروپایی به احتمال تداوم حضور «بشار اسد» در قدرت بعد از نشست «ژنو 2» خبر داده و نوشته بود کشورهای غربی در جریان نشست موسوم به «دوستان سوریه» که اخیرا در لندن برگزار شد، این موضوع را به اطلاع مخالفان رسانده‌اند.

قدرت گرفتن گروه‌های افراطی نظیر «داعش» و «جبهه‌النصره» در سوریه و اختلافات گسترده میان مخالفان مورد حمایت غرب، موجب شده تا حتی برخی مقامات غربی اعلام کنند که «بشار اسد» را به گروه‌های افراطی داخل سوریه ترجیح می‌دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر