۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۶۶۶۳
با حضور رئیس جمهور؛
نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت سیزدهم امروز سه شنبه ۲۳ شهریورماه به ریاست ابراهیم رئیسی برگزار می شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست ابراهیم رئیسی رئیس شورای عالی فضای مجازی و با حضور دبیر و اعضای حقیقی و حقوقی این شورا بعدازظهر امروز سه شنبه ۲۳ شهریورماه برگزار می‌شود.

آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت حسن روحانی ۲۲ تیرماه برگزار شده بود که در آن مصوبات ۸ سال گذشته این شورا، اقدامات مبتنی بر این مصوبات و اثراتی که این اقدامات در گسترش و رشد کمی و کیفی فضای مجازی داشته است، مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

برگزاری نامنظم جلسات شورای عالی فضای مجازی در دولت یازدهم و دوازدهم و نیز نبود ضمانت اجرایی برای مصوبات این شورا همواره مورد انتقاد کارشناسان و فعالان فضای مجازی و رسانه‌ها قرار داشت.

بر اساس حکم تشکیل شورای عالی فضای مجازی جلسات این شورا باید هر سه هفته یک بار برگزار شود اما در ۸ سال گذشته این مهم محقق نشد.

امروز در نخستین جلسه برگزاری این شورا در دولت سیزدهم، قرار است سیاست‌های حاکمیتی در حوزه فضای مجازی برای ۴ سال آینده مورد بحث و بررسی اعضا قرار گیرد.

همچنین گفته شده است که یکی از موضوعاتی که در دستور جلسه امروز این شورا به ریاست رئیس جمهور قرار دارد، بحث سیاستگذاری آموزش مجازی در کشور با نگاهی به وضعیت شبکه آموزشی شاد است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که انتخاب دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی در دستور کار این جلسه قرار ندارد.

طبق انتقاداتی که پیش از این از سوی اعضای حقیقی این شورا مطرح شده بود، شورای عالی فضای مجازی در دولت دوازدهم حداکثر هر ۷ هفته یکبار تشکیل شد.

از دیگر انتقادات جدی به عملکرد شورای عالی فضای مجازی در ۸ سال اخیر، مربوط به تأخیر در تصویب مصوبات شبکه ملی اطلاعات به عنوان بزرگترین پروژه ملی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و فضای مجازی می‌شود.

به نحوی که این شورا از دی ماه سال ۹۲ تاکنون تنها یک طرح در خصوص معماری و طرح کلان شبکه ملی اطلاعات تصویب کرده است که برنامه زمان بندی اجرایی شدن این طرح و جزئیات پیشرفت آن هم مشخص نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر