۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۶۶۰۹۰
وزیر بهداشت گفت: روزانه ۶۰۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش برنامه واکسیناسیون کرونا قرار می‌گیرند که این ظرفیت به زودی به یک میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از  مهر، سعید نمکی در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون مهر کوهسنگی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس سند ملی واکسیناسیون، افراد ۵۰ سال به بالا در تمامی مناطق و افراد ۴۰ سال به بالا ساکن در مناطق حاشیه شهرهای بزرگ زیر پوشش واکسیناسیون قرار می‌گیرند.

وی به برنامه‌های توسعه‌ای تزریق واکسن در سطح شهرها، مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهرها اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۶۰۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش برنامه واکسیناسیون کرونا قرار می‌گیرند که این ظرفیت به زودی به یک میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، افزایش حجم تقاضای داروهای بیماران کرونایی را عامل بروز مشکل در توزیع این داروها دانست و گفت: داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی در کشور موجود است و توزیع نیز به شکل مناسبی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: مشکل کمبود سرم به دلیل غیر فعال شدن خطوط تولید یکی از کارخانه‌های سرم‌سازی کشور به وجود آمد که با خرید سرم مورد نیاز از خارج از کشور و توزیع آن در بیمارستان‌ها و داروخانه‌های کشور در روزهای آینده، این مشکل برطرف خواهد شد.

نمکی با تأکید بر این‌که جابجایی مسافر از طریق خطوط هوایی، ریلی و جاده‌ای باعث چرخش ویروس در کشور می‌شود، یادآور شد: وزارت بهداشت تنها پیشنهاد لازم برای کنترل ویروس را به ستاد ملی کرونا ارائه می‌دهد تا با توجه به شرایط کشور بررسی و در این خصوص تصمیم گیری شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور صبح امروز به منظور بررسی وضعیت کرونای خراسان رضوی به مشهد سفر کرد که بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت سیدی و بزرگترین مرکز واکسیناسیون شرق کشور، از جمله برنامه‌های نمکی در سفر به مشهد بود.

وی عصر امروز در جلسه قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان خراسان رضوی حاضر خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر