۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۶۵۸۰۲
معاون کل وزیر بهداشت گفت: یک عادی انگاری در رعایت دستورالعمل‌ها ایجاد شده و هرکسی به دلیلی رعایت نمی‌کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، دکتر ایرج حریرچی در برنامه زنده تلویزیونی افزود: در همین تعطیلات ۶ روزه رعایت دستورالعمل‌ها در تهران، البرز، قم، مازندران و گیلان به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.
 
وی گفت: در تهران رستوران‌های معروف پر پر است؛ هیچ کس ماسک ندارد.
 
معاون کل وزیر بهداشت گفت: نمی‌گذاریم بیماری پشت در بماند، اما اینگونه نیست که به محض مراجعه یک شخص، به سرعت او را بستری کنیم.
 
آقای حریرچی گفت: شمار بستری‌ها در خیز فعلی، بیشتر از موارد اوج قبلی است.
 
معاون کل وزارت بهداشت همچنین گفت: مصوبات ستاد ملی کرونا بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری همچون مصوبات شورای امنیت ملی قانون محسوب می‌شود و همه باید به آن پایبند باشند. 
دکتر حریرچی افزود: افرادی که در ایام مسلمیه مراسم‌های مذهبی برگزار کردند و افرادی که می‌گویند ما برای محرم امسال دیگر تحمل نداریم و می‌خواهند مراسم‌های خانگی را توسعه دهند باید شجاعت داشته باشند و از مردم عذرخواهی کنند. 

وی گفت: هر نوع تجمع بیش از دو نفر از جمله دورهمی خانوادگی یا اجتماع مذهبی و ملی، باعث افزایش انتقال و افزایش مرگ و میر می‌شود. 

معاون کل وزارت بهداشت افزود: مقام معظم رهبری مراسم مذهبی را به تنهایی و مظلومانه برگزار می‌کنند و حتی زمانی که واکسن می‌زدند تاکید کردند که همه باید مطابق مصوبات ستاد ملی کرونا رفتار کنند، هیچ کدام از مراجع تقلید ما نیز از برپایی مراسم‌های صد نفری و هزار نفری حمایت نکرده اند پس چرا بعضی‌ها کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند. 
 
آقای حریرچی گفت: برخی از الان برای اربعین برنامه ریزی می‌کنند در حالیکه ما شاهدیم فوتی‌های روزانه در عراق مدام رو به افزایش است و همه می‌دانیم که رفت و آمد به عراق در مرز‌ها با چه تراکم جمعیتی و به چه شکل انجام می‌شود، پس همه باید رعایت کنند حتی آن‌هایی که میهمانی‌ها و دورهمی‌هایی برای خوشگذرانی می‌گیرند باید رعایت کنند.
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر