۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۵۲۴۸
یک شرکت دانش‌بنیان با تولید نرم‌افزارهای مختلف، یک گام بلند در حوزه ابررایانه‌ها برداشت.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، امین نظارات مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رایانش سریع هزاره ایرانیان، در اینباره گفت: مجموعه ما به صورت کلی در حوزه ابرکامپیوترها و بیگ دیتا فعالیت دارد. HPC حوزهای است که در آن نیازمندی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مربوط به بحث ابرکامپیوترها مشخص می‌شود. شرکت ما نیز در این زمینه محصولات مختلفی تولید کرده است که از جمله می‌توان به محصول دانش بنیان نرم‌افزار زمانبندی مراکز ابررایانه اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رایانش سریع هزاره ایرانیان، افزود: یکی از نیازهای کشور ما محصولات مرتبط با شبیه‌سازی است. مثلاً صنعت نفت و گاز نیازمند این است که قبل از شروع حفاری برخی داده‌ها از طریق ابرکامپیوترها بررسی شود و در اصطلاح فرایند شبیه‌سازی حفاری انجام گیرد. همچنین شرکت‌های دارویی یا برخی صنایع بزرگ نیز به شبیه‌سازی‌های بزرگ نیاز دارند. نرم‌افزار دانش‌بنیان ما کمک می‌کند که فرایند شبیه‌سازی با دقت انجام گیرد.

وی گفت: نرم‌افزار زمانبندی مراکز ابررایانه، کمک می‌کند که زمان مورد نیاز برای پژوهش و تحقیق کاهش یابد و داده‌های بسیار بزرگ در یک زمان کوتاه، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرند. این نرم‌افزار با یک دهم قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه شده است و از قابلیت صادراتی نیز برخوردار است.

این فعال دانش‌بنیان با اشاره به روند توسعه ابرکامپیوترها در کشور، افزود: بسیاری از مشتریان خدمات ما، مراکز دانشگاهی هستند، ما ضمن فروش نرم‌افزار زمانبندی مراکز ابررایانه یا دیگر نرم‌افزارها، به آنها کمک می‌کنیم تا در استفاده از ابرکامپیوترها، مطابق روش‌های استاندارد و علمی، عمل کنند.

نظارات با توجه به جایگاه کشور، در این رشته، گفت: البته هنوز هم  بحث استفاده از ابرکامپیوترها در کشور نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. صنایع بزرگ باید با مزایای استفاده از این روش‌ها آشنا شوند و این فرایندهای فناورانه را جایگزین پروسه‌های سنتی کنند. به همین دلیل با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یک طرح آموزشی را آغاز کرده‌ایم تا به این شرکت‌ها و فعالان صنایع مختلف، آموزش‌های گوناگون را ارائه کنیم.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رایانش سریع هزاره ایرانیان، ضمن تبیین دورنمای این فناوری‌ها در کشور، افزود: ما در این شرکت در تلاش هستیم تا علاوه بر تولید نرم‌افزار، برخی قطعات سخت‌افزاری مرتبط با ابرکامپیوترها را نیز تولید کنیم و امیدوار هستیم در آینده نزدیک، سبد محصولات ما بسیار متنوع‌تر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر