۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۶۵۲۰۴
به اعتقاد کارشناسان پروژه جدید ذخایر داده‌ها در رژیم صهیونیستی می‌تواند نقطه ضعف و پاشنه آشیل این رژیم در هر جنگی در آینده به شمار می‌رود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم، کارشناسان امنیتی اسرائیلی هشدار دادند پروژه سرورهای داخلی جدیدی که اسرائیل با همکاری با گوگل و آمازون در دست احداث دارد ، در جنگ آتی اولین مراکزی خواهند بود که با موشک‌های دقیق مقاومت هدف قرار گرفته و از بین خواهند رفت.

روزنامه یدیعوت احارانوت در گزارشی در این رابطه به نقل از سرلشکر ذخیره، عاموس گلعاد  هشدار داد : این پروژه باید زیر زمین احداث می شد اما اکنون بی دفاع شده است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، پروژه اطلاعات داخلی (نیمپوس) که برای ارائه خدمات ذخیره سازی ابری ساختارهای رسمی مختلف (رژیم) اسرائیل و به ویژه بخش امنیتی آن توسط گوگل و آموزان احداث می‌شود، یکی از آسیب پذیرترین مراکز اسرائیل در صورت وقوع جنگ خواهند بود.

عاموس گلعاد مدیر اندیشکده سیاستگذاری و راهبردهای مرکز هرتزیلیا در این رابطه به تارنمای یدیعود احارانوت گفت : در اینکه این سرورها می توانند دسترسی به اطلاعات را در اسرائیل در زمان قطع شدن اینترنت تسهیل کنند شکی وجود ندارد، اما چرا این مرکز زیر زمین احداث نشده است، وقتی گروه‌های فلسطینی و حزب الله در حال تقویت توانمندی خود برای هدف قرار دادن دقیق  زیرساخت های اسرائیل با به کارگیری موشک‌های نقطه زن  و هواپیماهای بدون سرنشین هستند، چرا این پروژه نباید در زیر زمین احداث و از این طریق محافظت شود.

وی اعتراف کرد توانمندی هایی که حماس در جنگ اخیر از خود نشان داده اهمیت حفاظت فیزیکی از داده‌های امنیتی را به شدت افزایش داده است و این امر درباره مراکز راهبردی هم صدق می‌کند.

این در حالی است که به گفته کارشناسان صهیونیست، سپردن ایجاد زیرساخت های اطلاعاتی به طرف‌های خارجی از لحاظ امنیتی امری غیر قابل باور است زیرا این امر باعث می‌شود تا علاوه بر چین ، روسیه و ایران که به دنبال دسترسی به این اطلاعات هستند ، طرف خارجی دیگری هم امکان دسترسی به این اطلاعات را داشته باشد.

به نوشته این تارنما با وجود آنکه وزارت داریی اسرائیل تاکید کرده است تمام مزایده ها و قراردادها  با نظر  نهادهای امنیتی انجام شده است اما نهادهای امنیتی از جمله وزارت جنگ حاضر به اظهار نظر در این رابطه نشده اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر