۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۵۱۹۳
منابع خبری از وقوع آتش‌سوزی عظیم در کوه الریح در نزدیکی شهرک‌های صهیونیست‌نشین نیوی ایلون و معالیه هحمیشه در ابوغوش واقع در بیت‌المقدس خبر دادند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از العالم، برخی اخبار در فلسطین از آتش سوزی گسترده در اطراف شهر قدس خبر داد. به همین دلیل شماری از شهرک های صهیونیست نشین اطراف قدس تخلیه شده است.

خبرنگار العالم به نقل از برخی منابع ادامه داد که این آتش سوزی عمدی است و تاکید کرد که خودروهای آتش نشانی در تلاش برای مهار حریق هستند.

سایت عبری «والا» در این خصوص گزارش داد که این آتش‌سوزی در کوه الریح در نزدیکی شهرک‌های صهیونیست‌نشین نیوی ایلون و معالیه هحمیشه در ابوغوش واقع در شمال غرب بیت‌المقدس رخ داده است، نگرانی زیادی از بابت شیوع حریق به مناطق نزدیک شهرک‌سازی‌ها وجود دارد.

این سایت نوشته است: به دلیل شدت آتش‌سوزی نیروهای پلیس اقدام به تخلیه شهرک معالیه هحمیشه از ساکنان کردند و مسیرهای نزدیک را بستند، حرکت قطارها به سمت قدس اشغالی تا اطلاع ثانوی متوقف شده، در عین حال حرکت تمام قطارها در مسیر خود به منطقه‌ در فرودگاه بن‌ گوریون نیز متوقف خواهند شد.

خبرنگار «یدیعوت آحارانوت» از محل وقوع حادثه خبر داد ، تحقیقات اولیه کارشناسان نشان می‌دهد این آتش سوزی‌ها به احتمال قوی عمدی بوده و همزمانی و در عین حال دوری کانون‌های آتش از یکدیگر، 70 آتش‌نشان حاضر برای اطفای حریق را به شدت دچار مشکل کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، هم‌اکنون آتش به سوی مناطقی در قدس در حال پیش رفته است.

کارشناس آتش نشان تاکید می‌کنند آتش سوزی‌ها به نحوی انجام گرفته است که وزش باد باعث سرایت سریع آن به مناطق مسکونی شود، همچنین برخی از آتش سوزی‌ها هم در نقاط صعب العبور و قله کوه‌ها به وقوع پیوسته است که آن هم باعث شده است آتش پیش از رسیدن نیروهای امدادی به شدت گسترش پیدا کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی تاکید می‌کنند شدت آتش سوزی به حدی است که دود بخش‌هایی از شهر قدس را هم در خود فرو برده است و همین امر باعث شد تا جلسه دادگاه رسیدگی کننده به پرونده‌های فساد نتانیاهو نیز به همین دلیل نیمه تمام تعطیل شود.

گفتنی است رژیم صهیونیستی چند روزی است که دچار آتش سوزی‌های سریالی شده است و گرچه مسئولان این رژیم در دفعات گذشته سعی در توجیه غیر عمدی بودن این آتش سوزی‌ها بر آمدند اما ظاهرا این بار دیگر قادر به کتمان واقعیت‌ها نیستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر