۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۶۵۱۵۸
دبیرکل اوپک با تاکید بر اینکه با وجود تغییرات جوی و حرکت به سوی انرژی‌های پاک دنیا هنوز هم به نفت نیاز دارد گفت: ما کشورهای عضو را برای ادامه سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر تشویق می‌کنیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از رویترز، دبیرکل اوپک ضمن اشاره به موفقیت تولیدکنندگان نفت برای حمایت از بازار گفت اوپک و متحدانش انتظار دارند ذخایر نفتی طی ماه‌های آینده بیش از پیش کاهش یابد.

 محمد بارکیندو در اجلاس بین المللی نفت نیجریه که به صورت مجازی حضور پیدا کرده بود گفت ذخایر نفتی در کشورهای توسعه یافته 6.9 میلیون بشکه در آوریل کاهش یافته و به حدود 160 میلیون بشکه کمتر از همین زمان در سال گذشته میلادی رسیده است.

 وی گفت:«ما انتظار داریم این ذخایر طی ماه‌های آینده کاهش بیشتری داشته باشند».

 اوپک و متحدانش طی ائتلاف اوپک پلاس در ماه آوریل تصمیم گرفتند  2.1 میلیون بشکه در روز نفت از ماه مه تا جولای، به بازار اضافه کنند.

 بارکیندو ادامه داد:«بازار نفت عکس‌العمل مثبتی نسبت به تصمیمات ما نشان داده و تولید در ماه مه سال جاری میلادی افزایش یافته است».

 وی با اشاره به واکسیناسیون کرونا و محرک‌های مالی گسترده برای روشن کردن دورنمای اقتصاد جهان گفت دسترسی نابرابر به واکسن کرونا در سراسر جهان، تورم بالا و اوج کرونا در برخی مناطق تقاضای نفت را پایین آورده است.

 دبیر کل اوپک تاکید کرد ائتلاف اوپک پلاس در آوریل 114 درصد به قرارداد کاهش تولید پایبند بوده است.

 این ائتلاف با آغاز کرونا در سال گذشته میلادی 9.7 میلیون بشکه در روز از تولید خود را کم کرد و حالا این کاهش تولید از ماه جولای به 5.8 میلیون بشکه در روز رسیده است.

 بارکیندو با تاکید بر اینکه با وجود تغییرات جوی و حرکت به سوی انرژی‌های پاک دنیا هنوز هم به نفت نیاز دارد گفت:«ما کشورهای عضو را برای ادامه سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر تشویق می‌کنیم ولی باید نیاز به هیدروکربن‌ها را هم برطرف سازیم».


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر