۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۶۵۰۶۹
آزمایشگاه امنیت فضای مجازی
رئیس پژوهشکده امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات گفت: در حال حاضر آزمایشگاه امنیت فضای مجازی مهم‌ترین زیرساخت کشور در حوزه ارزیابی نرم‌افزارهای داخلی است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری آنا، حسین قرایی در مراسم رونمایی از آزمایشگاه ارزیابی عملکردی و کیفی محصولات امنیت فضای مجازی که ظهر سه شنبه به صورت برخط برگزار شد، اظهار کرد: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سال ۸۹ در زمینه مرکز عملیات امنیت کشور فعالیت داشته و پس از توسعه، بلوغ و تجاری‌سازی مراحل ارزیابی امنیتی را آغاز می‌کند.

وی افزود: این نهاد مجوز ارزیابی امنیتی نرم‌افزارهای تحت وب را با همکاری مرکز افتا و سازمان پدافند غیرعامل صادر می‌کند. هم اکنون تمامی تجهیزات آزمایشگاه پژوهشگاه ارتباطات برای ارزیابی عملکردی و کیفی محصولات به‌کارگرفته شده است.

رئیس پژوهشکده امنیت ارتباطات و فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات بیان کرد: آزمایشگاه امنیت فضای مجازی پژوهشگاه ارتباطات آزمایشگاهی حاکمیتی است و مهم‌ترین زیرساخت کشور برای ارزیابی نرم‌افزارهای داخلی محسوب می‌شود. تاکنون بیش از ۵۰ محصول در این آزمایشگاه از لحاظ امنیتی بررسی شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر