۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۶۵۰۶۷
مایکروسافت شورای اجرایی امنیت سایبری بخش عمومی آسیا و اقیانوسیه را با حضور ۷ کشور این منطقه و متخصصان امنیت سایبری تاسیس کرده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، جرایم سایبری در سراسر جهان اختلالاتی ایجاد می‌کند و خسارت‌های اقتصادی فراوانی به بار می‌آورد، به طوری که هزاران میلیارد دلار به ضرر مالی و مشکلات در کسب وکار قربانیان منجر می‌شود. همچنین جرایم سایبری امنیت ملی را تهدید می‌کند و اعتماد به اقتصاد دیجیتال واینترنت را کاهش می‌دهند.

این درحالی است که کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه همچنان با نرخ بالایی از حملات بدافزاری و باج افزاری روبرو می‌شوند، به طوری که میزان این نوع حملات به ترتیب ۱.۶ و ۱.۷ بار بیشتر از بقیه مناطق جهان است. هیچ سازمان یا کشوری به تنهایی نمی‌تواند با جرایم سایبری مقابله کند. به همین دلیل مایکروسافت نخستین شورای اجرایی امنیت سایبری بخش عمومی آسیا و اقیانوسیه (Asia Pacific Public Sector Cyber Security Executive Council) را تأسیس کرده است.

این شورای اجرایی با ایجاد ائتلافی از سیاست گذاران و سازمان‌های دولتی و همچنین رهبران صنعتی و فناوری کانال‌های ارتباطی قدرتمندی برای پرداختن به تهدیدهای سایبری و اشتراک گذاری بهترین روش‌ها در کشورهای عضو ایجاد می‌کند.

در این هیأت ۱۵ سیاست گذار از برونئی، اندونزی، کره، مالزی، فیلیپین، سنگاپور و تایلند عضو شده‌اند و متخصصان حرفه‌ای امنیت سایبری مایکروسافت نیز از آن پشتیبانی می‌کنند. این اقدام تعهدی مهم به سرعت بخشیدن شراکت بخش عمومی در حوزه امنیت سایبری به حساب می‌آید و همزمان به ارتقای فرایند اشتراک گذاری تهدیدهای امنیتی منجر می‌شود و در نتیجه آن در مقابل حملات سایبری ارتقا می‌یابد.

قرار است اعضای این هیأت به طور مجازی هر ۳ ماه یک بار با یکدیگر ملاقات کنند تا اطلاعات درباره تهدیدهای سایبری و راه حل های امنیت سایبری را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر