۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۵۰۳۷
بعد از آن که داده‌های جدید از کاهش چشمگیر نرخ تولد در پرجمعیت‌ترین کشور جهان حکایت داشت، دولت چین در تغییر سیاستی عمده داشتن سه فرزند را برای زوج‌های این کشور مجاز اعلام کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، دولت چین امروز (دوشنبه) بعد از آن که آمار جدید کاهش چشمگیر تولد در پرجمعیت‌ترین کشور جهان را نشان داد، اعلام کرد هر زوج می‌تواند تا سه فرزند داشته باشد که تغییر عمده‌ای در سیاست محدودیت دو فرزندی در این کشور است.

خبرگزاری دولتی «شینهوا» اعلام کرد این تصمیم در نشست کمیته مرکزی حزب حاکم چین به ریاست «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور این کشور تایید شد.

در سال ۲۰۱۶، چین سیاست تک فرزندی خود را که دهه‌ها برای مهار انفجار جمعیت اتخاذ کرده بود، متوقف کرد و محدودیت فرزندآوری را تا دو فرزند اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نرخی که نتوانست منجر به افزایش پایدار تولد شود زیرا هزینه زیاد بزرگ کردن فرزندان در شهرهای بزرگ چین بسیاری از زوج‌ها را از تشکیل خانواده بازداشت.  

اوایل ماه میلادی جاری (مه) سرشماری یک دهه‌ای چین نشان داد جمعیت این کشور در دهه گذشته با کمترین سرعت از سال‌های دهه ۱۹۵۰ رشد کرده است. آماری که از نرخ باروری ۱.۳ فرزند به ازای هر زن فقط در سال ۲۰۲۰ حکایت داشت که برابر با جوامع سالخورده مانند ژاپن و ایتالیا بود.

در حال حاضر طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، جمعیت چین حدود یک میلیارد و ۴۴۵ میلیون نفر است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر