۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۶۵۰۰۵
امضای اساسنامه مجتمع آموزش‌های پدافند غیرعامل
مراسم امضای اساسنامه مجتمع آموزش‌های پدافند غیرعامل، بین سازمان پدافند غیرعامل کشور و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، مراسم امضای اساسنامه مجتمع آموزش‌های پدافند غیرعامل با حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سید محمودرضا آقامیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، دکتر رضا کلهر معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیرعامل کشور و دکتر حمیدرضا خالدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد.

مجتمع آموزش‌های پدافند غیرعامل کشور وابسته‌ به دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان پدافند غیرعامل کشور به منظور ارتقای تخصص‌ها و مهارت‌های مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرائی، مراکز آموزشی و شرکت‌های دولتی و غیردولتی و سازمان‌های لشکری و کشوری و آحاد مردم در زمینه مدیریت و تخصص‌های وابسته ‌به پدافند غیرعامل و همچنین بالابردن توانمندی، سطح آگاهی، دانش فنی و مهارت‌افزایی جامعه هدف به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری به تمامی ‌ارگان‌ها و دستگاه‌ها تاسیس شده است.

این مجتمع آموزشی در راستای تفاهم‌نامه ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و تفاهم‌نامه سازمان پدافند غیرعامل کشور و دانشگاه آزاد استان تهران، برابر اهداف، رسالت و مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان پدافند غیرعامل کشور ایجاد شده و منطبق ‌بر مفاد اساسنامه‌ای که در این مراسم به امضا رسید اداره خواهد شد.

مقابله با تهدیدات نوین نیازمند اشراف علمی و دانش بومی است

سردار جلالی در این مراسم با بیان اینکه در دنیای امروز تهدیدات، متناسب با توسعه فناوری تغییر شکل داده اند، اظهار داشت: این تحولات نیازمند ایجاد آمادگی است که بدون درک و اشراف علمی و فناورانه میسر نمی‌شود و این مهم نیز جز با تولید دانش بومی روی نخواهد داد.

به گفته سردار جلالی سازمان پدافند غیرعامل کشور هدفمندتر کردن رویکردهای آموزشی و پژوهشی را به عنوان یکی از استراتژی‌های خود در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: ما در تلاشیم تا در نظام جامع آموزش پدافند غیرعامل، موضوعات مرتبط با آموزش عمومی و توسعه رشته‌های پدافند غیرعامل را در دستور کار قرار دهیم.

تقدیر از عملکرد قطب علمی پدافند غیرعامل در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پدافند غیرعامل گفت: خوشبختانه در بین مراکز علمی کشور این دانشگاه با درک درست شرایط و اهمیت موضوع پدافند غیرعامل، اقدامات خوبی را در این زمینه اجرایی کرده است که یکی از ثمرات آن انجام بیش از 700 پایان نامه و رساله در حوزه پدافند غیرعامل است.

راه اندازی مدارس عالی آموزش مهارتی پدافند غیرعامل

سردار جلالی، راه‌اندازی مدارس عالی آموزش مهارتی پدافند غیرعامل در دانشگاه آزاد اسلامی را نشان از ظرفیت های گسترده این دانشگاه در راستای توسعه دانش‌بنیان پدافند غیرعامل دانست و خاطرنشان کرد: این اقدامات ظرفیت خوبی را در جهت پیشبرد اهداف در اختیار سازمان پدافند غیرعامل کشور قرار می‌دهد.

به گفته وی با پیگیری‌ها و اقدامات موثر مسئولان این دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال به قطب علمی پدافند غیرعامل کشور تبدیل شده است که با استفاده از ظرفیت‌های خوب این دانشگاه از جمله قریب به 33 هزار دانشجوی فعال و  500 هیئت علمی، نظام مسئله محور پدافند غیر عامل در این دانشگاه طراحی و راه اندازی شده که اقدامی شایسته تقدیر است.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر