۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۶۴۹۶۵
طرح جامع پدافند غیرعامل استان خراسان جنوبی با حضور معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در شورای پدافند غیرعامل این استان رونمایی شد.
به گزارش پایداری ملی، سردار رسول رحیمی، معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در ماموریتی به استان خراسان جنوبی ضمن شرکت در شورای پدافند غیرعامل استان، از طرح جامع پدافند غیرعامل استان خراسان جنوبی رونمایی کرد.

رحیمی: فعال شدن ۱۶ کارگروه برای کنترل خطر و شناسایی تهدیدات در هر استان

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در این نشست پدافند غیرعامل را مجموعه‌ای از اقدامات غیرمسلحانه خواند که کاهش آسیب‌پذیری، تسهیل مدیریت بحران، افزایش پایداری و بازدارندگی از خطر را به همراه دارد.

سردار رسول رحیمی افزود: اقدامات خوبی در زمینه شناسایی تهدیدات و نقاط آسیب‌پذیر و دسته‌بندی سرمایه‌ها و توانمندی‌ها در حوزه پدافند غیرعامل کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: در هر استان ۱۶ کارگروه برای کنترل خطر و شناسایی تهدیدها فعال شده و فعالیت‌های خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل خراسان جنوبی سند راهبردی است که در پیش‌بینی و پیشگیری از آسیب‌پذیری‌ها و مصون کردن دارایی‌های استان نقش دارد و امیدواریم با اتحاد و همدلی حوزه‌های مختلف، این طرح عملیاتی شود.

عملیات اجرایی تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان خراسان جنوبی در سال ۹۸ آغاز شد و ۱۹۵ میلیون تومان هزینه دربرداشته که با مشارکت استانداری خراسان جنوبی و سازمان پدافند غیرعامل کشور تامین شده است.

این طرح به عنوان یک نقشه راه و چراغ راهنمای استان در زمینه پدافند غیرعامل تمامی آسیب‌ها، تهدیدات و نقاط ضعف را احصا کرده و برای مقابله با آنها برنامه عملیاتی لحاظ شده است.

طرح جامع پدافند غیرعامل و برنامه‌های هر دستگاه برای عملیاتی شدن به حوزه‌های مرتبط ابلاغ خواهد شد.

پدافند غیرعامل در خراسان جنوبی مردم محور است

ناصر خوش خبر معاون استاندار خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: پدافند غیرعامل در استان ما، مردم‌محور است، مسئولیت عام دارد و محدود به زمان نیست.

وی افزود: خراسان جنوبی، استانی با مردمان متدین، معتقد و متعهد به نظام جمهوری اسلامی است که به لحاظ غنای نیروی انسانی، جایگاه ویژه‌ای دارد و مردم این دیار در اجرایی کردن کارها و برنامه‌ها، نقشی کلیدی و محوری دارند.

معاون استاندار خراسان جنوبی سند جامع پدافند غیرعامل را نقشه راه خواند و گفت: مهم این است که برنامه‌های طراحی شده در این سند، عملیاتی شود.

وی افزود: پدافند غیرعامل به ما می‌گوید با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که داریم، دچار اصل غافلگیری نشویم.

خوش خبر با اشاره به سرعت عمل استان در تدوین این سند گفت: تدوین سند جامع پدافند غیرعامل خراسان جنوبی به عنوان آخرین استان در کشور، اواسط سال ۹۸ کلید خورد و علیرغم همه مشکلات و محدودیت‌های ناشی از کرونا در سال ۹۹ به اتمام رسید.

وی همچنین به تهدیداتی اشاره کرد که استان را به جهت همجواری با مرز و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای اصلی کشور، تحت الشعاع قرار می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، دو مقوله پیش‌بینی و پیشگیری را کم‌هزینه‌ترین برخورد در مواجهه با تهدیدات عنوان کرد و گفت: ما با اشراف به محیط پیرامونی می‌توانیم هر تهدیدی را پیش‌بینی کرده و برای مقابله با آن آمادگی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: انسجام بین مدیران دستگاه‌های اجرایی از ویژگی‌های استان است که به تلاش بیشتر در راستای رفع مشکلات مردم انجامیده است.

براساس این گزارش، بازدید از زیرساخت های شرکت آب و فاضلاب استان و بررسی رعایت الزامات پدافند غیرعامل، بازدید از انبار نفت بیرجند و تشریح چگونگی ذخیره فراورده های نفتی و بکارگیری الزمات پدافند غیرعامل توسط مدیرعامل مربوطه، بازدید از اداره کل دامپزشکی و مرکز آزمایش CTR استان و بازدید از آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور با 85 درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر برنامه های سفر سردار رحیمی معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور به استان خراسان جنوبی است.

بازدید معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور از مرکز تله متری شرکت آبفای استان خراسان جنوبی

سردار رحیمی معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه سفر خود به استان خراسان جنوبی به همراه مهندس هاشمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی از مرکز پایش و راهبری تاسیسات شرکت آب و فاضلاب استان بازدید کرد.

سردار رحیمی معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور در این بازدید با اشاره به آیات قرآن به اهمیت آب اشاره کرد و گفت: حیات هر چیزی، در گرو آب است.

وی به تاریخچه آب استان اشاره کرد و گفت: بیرجند جزو شهرهای پیشتاز در زمینه سیستم لوله کشی در کشور بوده است. همچنین وجود قنوات در این استان نشان از خلاقیت مردم این مرز و بوم در توزیع و تامین آب و اهمیت آن است.

سردار رحیمی افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل استان که چند بخش آن مربوط به مسائل حوزه آب استان است به تصویب رسیده که برای اجرا ابلاغ می گردد.

شرکت آب و فاضلاب در مسائل پدافندی و کاهش تهدیدات پیشتاز است

وی با بیان اینکه باید به دنبال کاهش تهدیدات باشیم، گفت: شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در مسائل پدافندی و کاهش تهدیدات پیشتاز است.

هاشمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه از افتتاح طرح جامع پدافند غیرعامل استان خبر داد و گفت: این طرح به زودی جهت اجرا  ابلاغ می شود.

حسین امامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این جلسه به بیان مهمترین اقدامات این مجموعه در راستای تکمیل تله متری تاسیسات شرکت پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر مطالعات پدافند غیرعامل برای شهرستان مرکز استان به همراه 4 شهرستان مرزی انجام و به تصویب رسیده است.

وی به انعقاد تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای هوشمندسازی تاسیسات آب شرب استان اشاره کرد و گفت: با اجرای پروژه هوشمندسازی، تاسیسات به صورت 24 ساعته رصد می شود و در صورت بروز مشکل در هر یک از تاسیسات در مناطق مختلف استان حتی مناطق دوردست، در کمترین زمان ممکن مرتفع می شود.

سنسور‌های کلرسنجی در بیرجند و نهبندان در حال نصب است

وی ادامه داد: علاوه بر این، سنسورهای کلرسنجی در بیرجند و نهبندان در حال نصب است تا مسائل کیفی آب رصد شود که در این خصوص نقاط ارسال اطلاعات از 420 نقطه به 690 نقطه رسیده است و برای اتمام این پروژه 380 نقطه دیگر نیز باید به این سیستم متصل شود که این طرح با همکاری یک شرکت دانش بنیان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به گستردگی شبکه های آبرسانی روستایی در استان تصریح کرد: با محوریت شهرهای مرزی، نیازهای پدافند زیستی در شبکه های آبرسانی مناطق روستایی در حال رصد است تا با اقداماتی از جمله حصارکشی و کنترل دریچه ها از نفوذ در سیستم آبرسانی تا حد امکان جلوگیری به عمل آید.

امامی از خرید تجهیزات 2 میلیارد تومانی برای تکمیل سامانه پایش تصویری تاسیسات آب استان خبر داد و یادآور شد: سامانه ارتباط رادیویی را نیز تکمیل کرده ایم همچنین با محوریت افتا، امنیت سایبری نیز در برنامه های اجرایی این مجموعه قرار دارد.

وی از آبرسانی به 430 روستا با استفاده از ناوگان آبرسانی سیار در پیک مصرف تابستان خبر داد و افزود: از این تعداد 380 روستا به صورت ثابت از این ناوگان استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: تعداد 22 تانکر در ناوگان آبرسانی سیار، مالکیتی و 10 تانکر به صورت استیجاری است و در پیک تابستان از توان بخش خصوصی نیز برای رفع مشکل کمبود آب روستاها استفاده می شود که بیشترین سرانه آبرسانی سیار در استان مربوط به درمیان است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر