۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۶۴۸۲۰
جوکار در توضیح نشست امروز کمیسیون امور داخلی کشور:
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از بررسی کارشناسی سند آمایش ملی و استان‌ها و ابعاد این اسناد خبر داد.
به گزارش پایداری ملی محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح نشست امروز سه‌شنبه 28 اردیبهشت ماه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، گفت: سند ملی آمایش سرزمین و سند آمایش استان‌ها در دستور کار امروز قرار گرفت. یک دهه برای تهیه این اسناد زمان صرف شده است هرچند بهتر بود که افق 20 ساله کشور برمبنای این سند تهیه می‌شد و طبق آن اقدامات انجام می‌گرفت. متاسفانه برنامه ششم توسعه هم بدون لحاظ ابعاد سند آمایش ملی و استانی تدوین شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ابعاد این سند در سال گذشته به تصویب شورای عالی آمایش سرزمین رسید اما هنوز مشکلاتی وجود دارد به ویژه الگوی ملی که بر اساس آن سند آمایش استان ها باید تنظیم شود و هنوز آماده نیست.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی افزود: برای تحقق و اجرای سند آمایش ملی و استانی اقدامات زیادی انجام گرفته اما دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف باید گام‌های عملیاتی را بردارند و به گفتار در این زمینه اکتفا نکنند بلکه در میدان باید ابعاد این سند را عملیاتی و پیاده‌سازی شود.

جوکار یادآور شد: مرکز پژوهش‌های مجلس در ارتباط با مباحث تخصصی و پیوستگی بخش‌ها مختلف سند ملی آمایش مباحثی را در نشست امروز عنوان کرد و تاکید شد که هم پوشانی بین سند تمامی استان‌ها باید ایجاد شود تا سند یکپارچه ملی به دست بیاید.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح نیز در ارتباط با ملاحظات دفاعی و امنیتی این ستاد پیشنهاد دادند که ملاحظات امنیتی و دفاعی و پدافند غیرعامل در سند آمایش استانی لحاظ شود. در نهایت در جلسات آینده بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت./
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر