۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۶۴۷۸۶
رییس کمیسیون اصل ۹۰:
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نباید اجازه توسعه واردات و مصرف محصولات تراریخته به کشور داده شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، نصرالله پژمان‌فر در توضیح جلسه امروز یکشنبه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به خبرنگاران گفت: محصولات تراریخته بیش از دو دهه است که در کشور  محل مناقشه و گفت وگوی مخالفان و موافقان است و در مجالس دهم و یازدهم هم در این باره بررسی‌هایی انجام‌ شد.

پژمان‌فر افزود: کمیسیون تلاش کرد با مکاتبه با دستگاه‌ها از جمله سازمان محیط زیست، وزارت خانه‌های بهداشت، درمان‌ و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، سازمان بازرسی، سازمان پدافند غیرعامل و همه نهادها و سازمان هایی که به نوعی در این موضوع درگیر بودند، تحقیقات جامعی انجام‌ دهد.

نماینده مردم مشهد و کلات با بیان اینکه بخشی از مشکلات در ضعف قوانین است، گفت: سازمانی در شورای ملی ایمنی زیستی ایجاد شده است که مصوبات آن نیاز به بررسی بیشتر دارد چرا که عملکرد آن به نوعی است که کسانی در آن اظهارنظر می‌کنند، در موضوع تراریخته ذی‌نفع هستند و گزارشاتی در این رابطه در مجلس یازدهم انجام شده است.

وی ادامه داد: نباید اجازه توسعه واردات و مصرف محصولات تراریخته به کشور داده شود مگر آنکه آزمایشات فنی، ایمنی و بالینی با گذشت سال‌ها طی شود که شاهد چنین مساله‌ای در کشور نیستیم.

پژمان فر خاطرنشان کرد: در شرایطی بعضی محصولات تراریخته وارد می‌شوند که امکان واردات محصولات جایگزین غیرتراریخته وجود دارد و موضوع برچسب گذاری بر روی محصولات تراریخته نیز به صورت جدی رعایت نمی‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر