۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۶۴۶۰
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان مطرح کرد؛
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان مطرح کرد با اشاره به این که توجه به مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تلفات ناشی از زلزله را کاهش می‌دهد، افزود: با اقدامات پیشگیرانه در طراحی شهری و ساختمان‌ها تلفات به حداقل کاهش می‌یابد و در این بخش شهرداری اصفهان اقدام به برداشتن بسیاری از کار‌های بر زمین مانده کرده که از نظر قانونی وظیفه این نهاد نبوده است اما با این وجود در بحث مدیریت بحران اقدامات لازم را عملی کرده است.

عبدالرسول جان نثاری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در هفته‌های اخیر شاهد رویداد زلزله در شهر بوشهر و برازجان بودیم که متاسفانه چند تن از هموطنان‌مان در این حادثه جان باختند و خسارت مالی نیز به بخش‌های شهری وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: در زلزله‌هایی که در ایران با تعداد تلفات زیاد همراه است، عامل اصلی خسارت‌های جانی، ساختمان‌هایی بودند که شرایط ایمنی خوبی نداشتند و در این بخش شهرداری، مهندسان و نظام مهندسی باید ساخت خانه‌های مسکونی مقاوم را به طور جدی دنبال کنند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این که ساختمان‌های جدید ساخته شده از مقاومت خوبی برخوردارا هستند، تصریح کرد: مشکل اساسی ما در خانه‌های قدیمی بوده که به شکل جدی مقاوم سازی نشده‌اند و باید در مقاطع زمانی مشخص اصلاح ساختار این خانه انجام شود.

وی با اشاره به این که توجه به مدیریت بحران و پدافند غیرعامل تلفات ناشی از زلزله را کاهش می‌دهد، افزود: با اقدامات پیشگیرانه در طراحی شهری و ساختمان‌ها تلفات به حداقل کاهش می‌یابد و در این بخش شهرداری اصفهان اقدام به برداشتن بسیاری از کار‌های بر زمین مانده کرده که از نظر قانونی وظیفه این نهاد نبوده است اما با این وجود در بحث مدیریت بحران اقدامات لازم را عملی کرده است.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر