۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۴۲۷
مدیرکل مهندسی املاک و پدافند غیرعامل سازمان انرژی اتمی:
مدیرکل مهندسی املاک و پدافند غیرعامل سازمان انرژی اتمی:در حال حاضر سیستم‌های الکترونیک و IT صنایع هسته‌ای ایران از سوی کارشناسان و متخصصان بررسی می‌شود و به دنبال این هستیم که وابستگی این صنعت به فضای سایبر را کم کنیم تا از آسیب‌ها به دور باشد.
ذوالقدر ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در زنجان با اشاره به این که تهدیدات دشمنان به ویژه رژیم غاصب اسراییل در رابطه با سیستم‌های الکترونیک و آی.تی صنایع هسته‌ای ایران است، تصریح کرد: آن‌ها به دنبال از کار انداختن زیرساخت‌های هسته‌ای ما هستند که ویروس استاکس‌نت در همین رابطه از سوی آن‌ها ساخته شد اما خوشبختانه صنعت هسته‌ای ایران در این رابطه آسیبی ندید و پس از آن هوشیارتر نسبت به گذشته نسبت به حفاظت از صنایع هسته‌ای ایران کار می‌کنیم.

او اظهار کرد: در حال حاضر سیستم‌های الکترونیک و IT صنایع هسته‌ای ایران از سوی کارشناسان و متخصصان بررسی می‌شود و به دنبال این هستیم که وابستگی این صنعت به فضای سایبر را کم کنیم تا از آسیب‌ها به دور باشد.

وی همچنین به ایجاد نگرانی از سوی عده‌ای مبنی بر اینکه صنایع هسته‌ای امنیت چندانی ندارد، خاطر نشان کرد: باید عنوان کنیم که این صنعت از پایه‌های ایمنی بسیار قوی‌ای برخوردار است و اگر این چنین نبود قطعا آژانس انرژی اتمی اجازه توسعه این صنایع را در ایران نمی‌داد.

ذوالقدر نبود ایمنی صنایع هسته‌ای ایران را جنگ روانی دانست و گفت: هر لحظه نیروهای سازمان انرژی اتمی در حال مراقبت از صنایع هسته‌ای هستند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر