۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۴۲۰۴
دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کرونا در قزوین رکورد شکسته و در 24 ساعت گذشته 15 فوتی داشته ایم گفت: قزوین باید قرنطینه شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از  مهر فاطمه محمدبیگی در حاشیه بازدید از مرکز اورژانس استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت لازم از فوریت‌های پزشکی استان انجام نشده و هنوز ۲۰ پایگاه اورژانس از پایگاه‌های برنامه ریزی شده احداثی عقب هستیم.

وی افزود: عقب ماندگی استان قزوین در حالی است که استان‌های دیگر حدود ۴ تا ۵ پایگاه از حجم مصوب عقب هستند و این امر می‌طلبد که توجه بیشتری به اورژانس در استان قزوین صورت بگیرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه باید کمک کنند زمینه ارائه خدمات بیشتر اورژانس و فوریت‌های پزشکی به مردم فراهم شود، ادامه داد: یکی از نیازهای اصلی ما پدهای هلی کوپتر است که به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها در استان این امر محقق نشده و نیاز است فکری جدی برای این امر بشود.

وی ادامه داد: امروز که شاهد پیک عجیب کرونا در قزوین و فوت ۱۵ نفر در سطح استان و رکورد شکنی آن در طول عمر این بیماری در استان هستیم باید به ارتقا زیرساخت‌های بهداشتی و سلامت در استان توجه کنیم.

محمدبیگی با بیان اینکه امروز ۱۲ بیمار در صف آی سی یو در استان هستند در حالی که تا دو روز اصلاً بیماری در صف نبود، اضافه کرد: این رشد به یکباره و ظرف دو روز نشان دهنده آینده‌ای خطرناک برای قزوین و حتی کشور است /

وی عنوان کرد: رعایت پروتکل هل در استان به شدت کاهش پیدا کرده و بی توجهی مردم به عدم رعایت پروتکل‌ها بازی با مرگ است.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی تدبیری در دولت باعث افزایش کرونا و شیوع آن شده است، تصریح کرد: رئیس جمهور به جای انداختن توپ در زمین دیگران باید پاسخگوی این اتفاقات باشد و امیدوارم بتوانیم از این وضعیت عبور کنیم.

وی افزود: وضعیت امروز قزوین سیاه است و در حالی که پیش از این بیشترین حجم فوتی‌ها در قزوین ۱۴ نفر بود اما امروز از آن نیز عبور کردیم و این برای استانی با جمعیت ما فاجعه است.

محمدبیگی اظهار کرد: امروز در یک جنگ تمام عیار بیولوژیک تلفات بالایی می‌دهیم و از مسئولین و مردم می‌خواهیم که با هم برای کاهش تلفات کمک کنند.

وی با بیان اینکه درخواست قرنطینه قزوین را داریم، بیان کرد: نیروهای مسلح با تمام توان برای مهار این ویروس دوباره به میدان بیایند و به شدت از تعطیلی سیاسی طرح شهید سلیمانی گلایه داریم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک اضافه کرد: برخی نگرش‌های سیاسی در کشور موجب تعطیلی این طرح از بهمن ماه به بعد شده است و پیگیری‌ها از توقف بودجه این طرح خبر می‌دهند.

وی با بیان اینکه هیچ پشتیبانی بودجه‌ای و تأمین اعتباری لازم برای این طرح نشد و این طرح نیز مظلومانه در استان‌ها اجرا نمی‌شود، تأکید کرد: مرحله پنجم طرح شعهید سلیملنی اجرایی شده اما هیج عملیاتی نمی‌بینیم.

وی در پایان یادآور شد: از وزارت بهداشت و رئیس جمهور می‌خواهیم که این طرح احیا شود و از همه گروه‌های جهادی و مردمی و متخصصین حوزه سلامت استفاده بشود تا این موج سهمگین جمع شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر